دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

بوی مهر میآید، بوی ماهی که دانشآموزان صف بسته و خود را فراهم ورود به فضای مدرسه می‌کنند و چه شور و نشاطی حاکم است در میان بازارهای فروش لوازم مدرسه؛ اما در این میان دانش‌آموزانی نیز هستند که دریغ از داشتن یک کیف مناسب، حسرت لوازم‌های پر زرق و برق مدرسه را میکشند.

بوی مهر و چشمانی غرق در حسرت

سلامت نیوز:بوی مهر میآید، بوی ماهی که دانشآموزان صف بسته و خود را فراهم ورود به فضای مدرسه می‌کنند و چه شور و نشاطی حاکم است در میان بازارهای فروش لوازم مدرسه؛ اما در این میان دانش‌آموزانی نیز هستند که دریغ از داشتن یک کیف مناسب، حسرت لوازم‌های پر زرق و برق مدرسه را میکشند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، روز بازگشایی مدارس همواره در طول تاریخ با شور و شوق خاصی همراه بوده و تمامی دانشآموزان نیز در روزهای آخر تابستان برای شروع سال تحصیلی جدید لحظه شماری می‌کنند، اما روی دیگر این شور و شوق، چشمان نگران کودکی است که بی‌هیچ لوازمی، آمدن این روز را جشن میگیرد.

انجمن اولیا و مربیان، دانشآموزان بیبضاعت را شناسایی و تحت مراقبت قرار میدهند

"جعفر پاشایی" مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: انجمن اولیا و مربیان این وظیفه را دارد که با همکاری کمیته امداد امام‌خمینی(ره) دانش‌آموزان بی‌بضاعت را شناسایی کرده و در راستای حل مشکلات آنان تلاش کند.

وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان در طول سال نیز دانش‌آموزان بی‌بضاعت را شناسایی شده و یا براساس اطلاعات کمیته امداد امام خمینی(ره) دانشآموزان مذکور تحت مراقبت و حمایت قرار میگیرند.

وی بیان کرد: در آستانهی مهر ماه نیز به منظور تأمین مایحتاج اولیهی دانش‌آموزان بی‌بضاعت، با همکاری کمیته امداد در تهیه‌ی اقلامی مثل "پوشاک، کتاب‌های درسی و..." قدم برداشته و بخشی از کمک‌ها نیز از طریق منابع داخلی آموزش و پرورش انجام گرفته است.

800 بسته اقلام مورد نیاز مدرسه فراهم شده است

"حجت‌الاسلام علی مصایبی" مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، نیز در خصوص برنامه‌های این اداره برای حمایت از دانشآموزان بیبضاعت بیان کرد: با توجه به اینکه اداره اوقاف در راستای عمل به نیات واقفان مصمم است، از این رو سال گذشته در نتیجه‌ی این تلاش‌ها یک هزار بسته لوازم تحریر و اقلام مدرسه فراهم کرده بودیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر واقفان در راستای کمک به دانشآموزان بیبضاعت هزینه کنند، ما نیز در اجرای آن مصمم خواهیم بود، گفت: امسال نیز در راستای عمل به نیات واقفان، برای 800 نفر اقلام مورد نیاز مدرسه فراهم شده است.

وی یادآور شد: امروز در راستای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت موقوفات جدیدی به ثبت رسیده است اما به علت این که این موقوفات بالقوه بوده و بعد از وفات شخص قابل استفاده هستند، از این رو در حال حاضر نمی‌توان عواید آن را مورد استفاده قرار داد.

مصایبی با اشاره به اینکه در خصوص آموزش وقف، کم کاری شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در هفته‌ی وقف با برگزاری مراسمی در باغ گل نساء، دانشآموزانی حضور داشتند که حتی با واژه‌ی وقف آشنا نبوده و این واژه برایشان مبهم بود؛ باید فرد از دوران مدرسه با وقف و امور خیریه آشنا شده و به این مسیر ترغیب شود.

وی تاکید کرد: جای این آموزش به صورت جدی در مدارس، دانشگاه‌ها و... خالی بوده و اگر چنین آموزشی اتفاق بیفتد، دیگر در آینده شاهد دانش‌آموز بی‌بضاعت نخواهیم بود.

بیش از سه میلیار تومان در جشن عاطفه‌ها توسط خیران جمع شده است

"حسین دشتی" مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره)  نیز در خصوص حمایت‌های کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اظهار کرد: در استان ما، 17هزار دانشآموز تحت پوش کمیته امداد بوده و همواره مورد حمایت این کمیته هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها از اول شهرویور ماه، تاکید کرد: این جشن در سال‌های گذشته اندکی با تأخیر شروع می‌شد، اما امسال با برگزاری این جشن از اول شهریور ماه سه میلیارد و 500 میلیون تومان در این ایام از خیران کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

وی افزود: این اقلام و مبالغ جمع‌آوری شده در بین دانشآموزان در قالب بسته‌هایی آماده شده‌اند؛ اما علی‌رغم این کمک‌ها، برای هر دانشآموز حداقل 150 هزار تومان نیز لازم است تا برای خرید ملزوماتی که در طی مدرسه لازم است، هزینه کند که کمیته امداد استان در این راستا برای هر دانش‌آموز 100 هزارتومان واریز کرده است.

دشتی بیان کرد: تمامی خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) شامل دانشآموزانی میشود که بنا به هر دلیلی تحت پوشش این کمیته قرار دارند.

وی در خصوص حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) از دانشآموزان در طی سال نیز گفت: کمیته امداد در راستای حمایت از دانش‌آموزان تحت پوشش یک سری مراقبت‌های تحصیلی در طول سال انجام می‌دهد که با همکاری در مدارس مدیر یا معاون به عنوان ضابطه افتخاری، این دانشآموزان را تحت مراقبت قرار می‌دهند.

وی گفت: ضابطان افتخاری در مدارس گزارش‌های سه ماهه از وضعیت دانشآموزان داده و ما را از شرایط دانشآموزان تحت پوشش مطلع میکنند که اولین اقدام در این راستا از 15 مهرماه شروع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه همواره مراقب دانش‌آموزان تحت پوشش خود هستیم، یادآور شد: از آنجایی که ارتباط کمیته امداد با دانشآموزان به طور مستقیم است، از این رو اگر دانشآموزی از تحصیل عقب افتاده و یا ثبت نام نکند ما در جریان قرار گرفته و سریعاً نسبت به رفع این مشکل اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما از ظرفیت خیران استفاده کرده و نقش حمایتی داریم، اضافه کرد: برای دانش‌آموزان تحت پوشش هفته‌ای دو ساعت در کانون‌های دائمی و موقت کلاس‌های تقویتی دایر کرده و همچنین اردوهای زیارتی و تفریحی نیز برگزار میکنیم.

وی در خصوص حمایت کمیته امداد از دانش‌آموزان تحت پوشش روستایی نیز خاطرنشان کرد: هزینه‌ی ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان را کمیته امداد پرداخت میکند و همچنین اقدامات حمایتی دیگر نیز در این راستا انجام میگیرد.

بر اساس این گزارش، چه خوب می‌شد اگر بوی مهر، بوی شادی کودکان بیبضاعت را به مشاممان رسانده و آنان را نیز در شادی "این جشن بزرگ" خود شریک میکرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha