دو سوم عطاری ها مجوز ندارند

سلامت نیوز: محمد خدا دوست در برنامه "مناظره" رادیو گفت وگو ابراز داشت: عطاری زیر نظر صنف عطاری ها است ، که آن هم زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این وزارت خانه تنها آمار کسانی که مجوز دارند را دارد ، ولی حدود دو سوم این عطاری ها اساساً مجوز صنف شان را نیز ندارند و تنها بر اساس برآوردی که صورت گرفته است، حدود 15 هزار عطاری در حال فعالیت هستند.


برنامه "مناظره " با موضوع دخالت عطاری ها در حوزه سلامت کشور و با حضور محمد خدا دوست مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روانه آنتن شد.


محمد خدا دوست با بیان اینکه در رویکرد جهانی به استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی در دهه اخیر توجه ویژه ای شده است، اظهار داشت: استفاده از طب سنتی در ایران با توجه به قدمت چند هزار ساله آن و ریشه دار بودن این آموزه ها در باور و فرهنگ مردم، بسیار گسترده است. 


وی خاطرنشان کرد: در دورانی طب سنتی در کشورمان تکفیر می شد که حدود 150 سال به طول انجامید ولی به دلیل اینکه استفاده از این ظرفیت در باور و فرهنگ مردم وجود داشته است، این فرهنگ را حفظ کردند و این ظرفیت بومی در اختیار مردم باقی ماند.


مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در یک دهه اخیر مسئولین توجه بیشتری به حفظ و استفاده از ظرفیت طب سنتی و اسلامی داشته اند و رویکرد استفاده از آن نیز در مردم روز افزون شده. همین امر باعث شده،  تعداد  زیادی از کسانی که مجوز و تجربه و دانش کافی در امر عطاری ندارند، وارد این حوزه شوند.


وی این افراد را عطار نما عنوان کرد و بیان داشت: واقعیت این است که عطاری در کشور ما جزوی از تاریخ تمدن کشورمان است و عطارهای با سابقه و خوش نام یک حرفه و پیشه مقدسی دارند که پشتوانه حکمت دارد.


خدا دوست ابراز داشت: عطاری زیر نظر صنف عطاری ها است ، که آن هم زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این وزارت خانه تنها آمار کسانی که مجوز دارند را دارد ، ولی حدود دو سوم این عطاری ها اساساً مجوز صنف شان را نیز ندارند و تنها بر اساس برآوردی که صورت گرفته است، حدود 15 هزار عطاری در حال فعالیت هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha