رئیس سازمان سنجش به اظهارات وزیر بهداشت که اشکالات نسبت داده شده به آزمونهای سالهای 65 تا 67 و کنکور کارشناسی ارشد امسال را نشانه ای از عدم ضرورت انتقال آزمون دستیاری از وزارت بهداشت به سازمان سنجش دانست واکنش نشان داد.

محمد حسین سرورالدین در گفتگو با مهر در پی اظهارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اشکالات آزمون کارشناسی ارشد امسال که توسط سازمان سنجش برگزار شده است، گفت: مورد غیر عادی در آزمون کارشناسی ارشد امسال گزارش نشده است.

رئیس سازمان سنجش افزود: اشکالات را به دو قسم تقسیم کنیم. یک موقع در یک آزمون ملی سئوال لو می رود. اما در حالت دیگر سئوالی لو نمی رود اما ممکن است به تعداد اندکی از داوطلبان حاضر در جلسه سئوال نرسد. این دو اشکال خیلی متفاوت هستند. اینکه در یک آزمون که با یک میلیون داوطلب برگزار می شود به یک دهم درصد از داوطلبان سئوال نرسد در هر جای دنیا اتفاق می افتد و این یک اشکال بشری است البته این اشکال قابل پیش بینی و به سرعت رفع شدنی است که این مشکل هم به سرعت در آزمون امسال رفع شد.

سرورالدین ادامه داد: در آزمون کارشناسی ارشد امسال از نظر نرسیدن سئوال به تعداد قلیلی از داوطلبان هیچ فرقی با آزمون سالهای قبل نداشته ایم و از آنجا که مدیران سازمان سنجش افرادی بسیار با تجربه هستند و تمام طول آزمون را شبانه روز در سازمان سنجش مستقر هستند به محض گزارش کوچکترین مشکلی در صدد رفع آن برمی آیند لذا آزمون کارشناسی ارشد امسال غیر از آنچه که عنوان شد هیچ مشکلی نداشته است.

وی با بیان اینکه مسئله مهم در برگزاری آزمون "سلامت و امنیت آزمون" است به مهر گفت: هیچ جایی و هیچ فردی نمی تواند آزمونی را با یک میلیون داوطلب برگزار کند و مدعی باشد که هیچ مشکلی پیش نیامده است. اما در آزمون کارشناسی ارشد امسال هیچ مشکلی که رفع نشده باشد وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اینکه وقتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می خواست درباره پیشنهاد برگزاری آزمون دستیاری توسط سازمان سنجش اظهارنظر کند به اشکالات آزمونهای برگزار شده توسط سازمان سنجش در برخی سالهای دهه 60 اشاره کرده است به مهر گفت: بنده نمی دانم در سالهای 65 تا 67 چه اتفاقی در سازمان سنجش افتاده است. سازمان سنجش که در 24 سال پیش نگفته است که می تواند آزمون دستیاری را برگزار کند. سازمان سنجش در سال 88 می گوید که این سازمان برای کل کشور است و از آنجا که این سازمان سرمایه کل کشور است و امکانات و تجربه مناسبی دارد آمادگی برگزاری آزمون دستیاری را نیز دارا است.

سرورالدین افزود: سازمان سنجش هیچ گاه نگفته که وزارت بهداشت نمی تواند آزمون دستیاری را برگزار کند. تصمیم با خود وزارت بهداشت است. دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت است و از بنده نیز بیشتر مطلع است لذا اگر تشخیص می دهند که همین روال بهتر است، سازمان سنجش حرفی ندارد و اصلا هیچ علاقه ای هم نداریم که وزارت بهداشت برگزاری امتحاناتش را به سازمان سنجش بدهد.

وی با بیان اینکه امکانات و تجارب سازمان سنجش متعلق به کشور، نظام و ملت است خاطرنشان کرد: هر گوشه ای لطمه ببیند همه کشور لطمه می بیند. بنابراین به عنوان بخش کوچکی از دولت در چارچوب وزارت علوم وظیفه می بینیم که اعلام کنیم اگر روزی مسئولین وزارت بهداشت علاقمند باشند که سازمان سنجش آزمون دستیاری را برگزار کند برگزار می کنیم.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه به هیچ وجه قصد زیر سئوال بردن کار وزارت بهداشت را نداریم، تصریح کرد: یک آزمون 20 هزار نفری مانند آزمون دستیاری با آزمون کارشناسی ارشد که با یک میلیون داوطلب برگزار می شود اصلا قابل مقایسه نیست.

سرورالدین با یادآوری اینکه سازمان سنجش کلیه آزمونهای کاردانی به کارشناسی علوم پزشکی، آزمونهای پزشکی عمومی و پزشکی حرفه ای، آزمونهای رشته های پزشکی، داندانپزشکی، پیراپزشکی و علوم آزمایشگاهی را از اول انقلاب تا کنون برگزار کرده است، گفت: تا جایی که در خاطرمان است هیچ مشکلی در برگزاری این آزمونهای سازمان سنجش وجود نداشته است اما در آزمون دستیاری که وزارت بهداشت برگزار می کند متاسفانه غیر از امسال چند سال پیش نیز مشکلاتی در برگزاری آن بوجود آمده بود.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: برگزاری آزمون دستیاری با 20 هزار داوطلب کار خیلی راحتی برای سازمان سنجش است از این رو سازمان برای برگزاری این آزمون اعلام آمادگی می کند. حال در صورتی که مسئولین وزارت بهداشت تشخیص می دهند روال جاری برای برگزاری آزمون دستیاری بهتر است سازمان سنجش نیز بیشتر خوشحال می شود. به هر حال وزارت بهداشت مسئول است.

به گزارش مهر، مرضیه وحید دستجردی پنجشنبه 13 اسفند در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر واگذاری آزمون دستیاری به سازمان سنجش گفته بود: سازمان سنجش هم بی خطا نیست و در سالهای 65 تا 67 مشکلات زیادی داشت و بر اساس اخبار رسانه در آزمون کارشناسی ارشد امسال نیز داوطلبان با مشکلاتی مواجه شدند اما وزارت بهداشت سالانه آزمون های متعددی را برگزار می کند و نیازی نیست که این آزمون ها در جای دیگری برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha