عصاره درخت کاج دریایی، بومی قسمت جنوبی کشور فرانسه است. نکته جالب درباره این عصاره این است که بدون آسیب رساندن یا از بین بردن درخت‌ها به دست می‌آید وعلاوه بر آن دارای خواص متعددی است. ازجمله برطرف ‌کننده اختلال در نعوظ و کاهش اثر شیمی و پرتودرمانی در بیماران سرطانی.

خواص عصاره درخت کاج

سلامت نیوز: عصاره درخت کاج دریایی، بومی قسمت جنوبی کشور فرانسه است. نکته  جالب درباره این عصاره این است که بدون آسیب رساندن یا از بین بردن درخت‌ها به دست می‌آید وعلاوه بر آن دارای خواص متعددی است. ازجمله برطرف ‌کننده اختلال در نعوظ و کاهش اثر شیمی و پرتودرمانی در بیماران سرطانی.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این روزها عصاره درخت کاج به نام "پیکنوژنول "و مکمل‌های عصاره درخت کاج که حاوی فلاوانوئید است در بازار یافت می‌شود. به گزارش"نیوزویک "سال‌هاست مردم بومی برای درمان عوارض مختلف از این عصاره استفاده می کنند و اکنون پس از 40 سال  تحقیقات علمی به شکل مکمل یا افزودنی در محصولات بهداشتی متعدد به بازار عرضه می‌شود. در ادامه مطلب به معرفی خواص دیگر این عصاره پرداخته می شود.


کاهش‌ دهنده حمله قلبی و سکته:
نتایج تحقیقات محققان آلمانی نشان می دهد عصاره درخت کاج مانع از لخته شدن خون می‌شود. لخته شدن خون باعث بروز حمله قلبی و سکته می‌شود.


فشارخون بالا را کاهش می دهد:
نتایج تحقیقات متعددی نشان می دهد  که مصرف عصاره این درخت، تولید نیتریک اکسید (نوعی گاز که فشارخون را به ‌صورت عادی در می‌آورد) را بیشتر می‌کند. نیتریک اسید  دیواره رگ ‌های خونی را شل نگه می‌دارد درنتیجه جریان خون در رگ‌ها و شریان‌ها آسان ‌تر و مؤثرتر است.


از سلامت چشم محافظت می‌کند:
این ماده طبیعی به‌ویژه اگر با عصاره زغال اخته مخلوط شود ، در حفظ سلامت و قدرت بینایی بسیار مؤثر است.  این دو باعث تقویت جریان خون شبکیه چشم می‌شود. همچنین فشار داخل چشم را عادی می‌ کند و خطر بروز گلوکوما را کاهش می‌دهد.


عارضه جانبی شیمی و پرتودرمانی را کاهش می‌دهد:
شیمی ‌درمانی و پرتودرمانی به سلول‌های سرطانی و گاهی نیز به سلول‌های طبیعی حمله ور می شود.به همین دلیل است که عارضه‌هایی مانند استفراغ،کاهش وزن و اسهال به وجود می‌آید. مصرف عصاره درخت کاج در کاهش این عوارض بسیار مؤثر است.


سرطان پروستات را رفع می‌کند:
مکمل عصاره این درخت تکثیر سلول‌های سرطانی را در غدد  پروستات کنترل می‌کند. جالب است که این عصاره با تنظیم کردن پادتن خاص پروستات  مربوط به  شکل‌گیری سرطان پروستات، باعث مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود.


 روند درمان سرماخوردگی را تسریع می بخشد:
یکی از شایع‌ ترین موارد استفاده‌ از عصاره درخت کاج، برای درمان سرماخوردگی است. بر اساس تحقیقات علمی ، این عصاره درتاثیر گذاری ویتامین C در مقابله با این مشکل بسیار مؤثر است. افزودن روی به این عصاره و ویتامین  Cنتیجه بهتری می‌دهد.


علایم آسم در بزرگسالان و کودکان را کاهش می‌دهد:
مصرف این عصاره علایم آسم و نیاز به مصرف داروی مربوطه را کاهش می‌دهد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر کاهش دادن علایم آسم در کودکان و بزرگسالان، عملکرد ریه ها  را نیز تقویت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سهراب ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    0 0
    با سلام در حال حاضر عصاره پوست درخت کاج در قالب محصول الیگوپین به بازار عرضه میشود.