مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان محیط زیست گفت: به رغم همه تلاش های صورت گرفته برای سالم سازی فضای اداری سازمان حفاظت محیط زیست، همچنان تا شرایط مطلوب فاصله داریم.

سازمان محیط زیست:با هر تخلف در هر سطحی برخورد می کنیم

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان محیط زیست گفت: به رغم همه تلاش های صورت گرفته برای سالم سازی فضای اداری سازمان حفاظت محیط زیست، همچنان تا شرایط مطلوب فاصله داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، مرتضی فرید در تشریح خبر بازداشت دو کارمند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: گستردگی صنایع و تعدد فعالیت ها در استان تهران از یک سو و محدودیت منابع انسانی و مالی محیط زیست به طور کلی از سوی دیگر، شرایطی را ایجاد کرده که به رغم همه تلاش های صورت گرفته طی دو، سه سال اخیر برای مقابله با هر نوع فساد در سازمان حفاظت محیط زیست، همچنان تا شرایط مطلوب فاصله وجود داشته باشد.

برخی تخلفات با همکاری و یا مستقیماً توسط بازرسی و حراست سازمان محیط زیست کشف شده است

فرید با تاکید بر عزم سازمان حفاظت محیط زیست در برخورد با تخلفات و جرایم اداری و مالی، تصریح کرد: به همین دلیل همکاری های گسترده ای با سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه شکل گرفت و حتی برخی از تخلفات و جرایم کشف شده با همکاری یا مستقیماً توسط بازرسی و حراست سازمان حفاظت محیط زیست صورت پذیرفت.

به گفته وی، برخی از این موارد به مراجع قضایی معرفی و پرونده ها در حال پیگیری است و برخی موارد نیز منجر به جابه جایی افراد یا تعلیق از خدمت شده و البته در استان تهران نیز بنابه گزارش های رسیده بررسی های صورت گرفته، جابه جایی ها انجام شده بود.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: البته موضوع تخلفات اداری و مالی در سازمان حفاظت محیط زیست از سال ها پیش به صورت کم و بیش مطرح بوده که ممکن است این موضوع ناشی از عدم جامع و کامل بودن فرآیندها باشد.

با هر تخلف در هر سطحی برخورد می کنیم

این مسئول افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر موضوع سلامت اداری در حوزه فردی و سازمانی، با هرگونه تخلفی و در هر سطحی برخورد می کند و این موضوع به طور مداوم در بخش نامه ها، نشست ها و جلسه ها و به ویژه از سوی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مورد توجه و تاکید قرار می گیرد.

فرید ادامه داد: بررسی ها و بازدیدهای دوره ای، موضوعی و خاص دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست پیرو همین عزم سازمان برای برقراری سلامت اداری است و از همین رو، هرگونه گزارش مردمی در این زمینه نیز با دقت مورد بررسی قرار می گیرد که در نتیجه آن، گلوگاه های فساد بسیاری شناسایی و پیش از اقدام، با آن ها مقابله شده است.

لزوم تامین منابع مالی و انسانی کافی و اصلاح فرآیندها

به گفته وی، تامین منابع انسانی و مالی کافی و اصلاح فرآیندها می تواند منجر به عدم تکرار چنین اتفاقاتی در بدنه محیط زیست کشور شود.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه موضوع استان تهران که به دلیل جذابیت های طبیعی و صنعتی همواره از استان های پرچالش بوده از طریق مراجع ذیربط در حال پیگیری است، اظهار کرد: نتایج نهایی بررسی ها اعلام خواهد شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha