یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 19334

مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی را به کلی قطع کنید,مصرف کافئین را محدود کنید,اگر دارای اضافه وزن هستید، وزن خود را کم کنید,طب سوزنی می تواند برای ارتقا قدرت باروری مفید واقع شود....

روشهای طبیعی برای ارتقا قدرت باروری
•    مصرف کافئین را محدود کنید. تحقیقات مختلف نشان می دهد که مصرف بیش از 300 میلی گرم کافئین در روز باعث کاهش قدرت باروری می شود.
•    اگر دارای اضافه وزن هستید، وزن خود را کم کنید.  زیرا سلولهای چربی باعث عدم تعادل هورمونی می شوند. هر چه سلولهای چربی بیشتر باشد ، استروژن بیشتری تولید می شود و در نتیجه امکان بارداری را کاهش می دهد.
•    اگر بیش از حد لاغر هستید، کمی وزن اضافه کنید. یک توده بدنی نورمال بین 5/18 تا 9/24 می باشد. زنان دچار کمبود وزن کمتر تخمک گذاری می کنند و بعضی از آنها به کلی از چرخه قاعدگی می افتند. بعضی دیگر دچار بی نظمی در چرخه قاعدگی می شوند. البته داشتن قاعدگی منظم نیز به معنای الزام در بارداری نیست ، زیرا ممکن است علی رقم قاعدگی ماهانه ، تخمک گذاری صورت نگیرد.
•    طب سوزنی می تواند برای ارتقا قدرت باروری مفید واقع شود. بعضی افراد معتقدند که طب سوزن باعث تاثیر مثبت بر سطح هورمون ها شده و جریان خون را به تخمدان و رحم افزایش می دهد. همچنین به دلیل حالت آرامشی که ایجاد میکند می تواند استرس ناشی از ناتوانی بارداری را از بین ببرد.
•    هر روز 30 دقیقه پیاده روی کنید. این کار باعث می شود که فرد سلامت بیشتری کسب کند و امکان بروز مشکلاتی نظیربیماری های قلبی و دیابت که باروری وی را تحت تاثیر قرار می دهد را کاهش دهد. همچنین پیاده روی باعث افزایش جریان خون به رحم و ارگان تناسلی می شود. پیاده روی باعث ارتقا خلق و خو و کاهش استرس و بروز افسردگی میشود. که تمامی این مشکلات می تواند باروری فرد را تحت تاثیر قرار دهد.
•    اگر افسردگی دارید ، برای درمان اقدام کنید. اگر چه بسیاری متخصصین معتقدند که افسردگی تاثیری بر قدرت باروری ندارد اما باید گفت که درمان آن می تواند امکان باروری را افزایش دهد.
•    حفظ رژیم غذایی متعادل واجب است. متخصصان معتقدند که برای داشتن یک حاملگی سالم باید از غذاهای سالم و پردازش نشده ، سرشار از غلات خالص ، حبوبات، میوه و سبزیجات تازه، آجیل خام ، روغن های سالم، گوشت کم چرب و ماهی های سرشار از امگا 3(ماهی آبهای سرد مثل سالمون) استفاده کرد.
•    مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی را به کلی قطع کنید. مصرف الکل حتی باعث سقط جنین میشود.
•    از مصرف دخانیات اجتناب کنید ،حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز تاثیر سوء بر قدرت بارداری دارد. سیگار باعث آسیب به تخمک ها می شود، یائسگی زود هنگام اتفاق می افتد و تعادل هورمون ها به هم می خورد. افراد سیگاری بیشتر دچار سقط جنین میشوند و بعلاوه مشکلات بارداری در آنها بیشتر است و نوزادانی که مادران سیگاری متولد می شوند اغلب دچار کمبود وزن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha