چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 193393

اسفرزه گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و آفریقای شمالی است. تخم اسفرزه خواص فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل‌شده و 10 برابر اندازه خود حجیم و لعاب‌دار می‌شو

اسفرزه،مفید برای قلب ،رفع یبوست و کنترل اشتها

سلامت نیوز: اسفرزه گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و آفریقای شمالی است. تخم اسفرزه خواص فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل‌شده و 10 برابر اندازه خود حجیم و لعاب‌دار می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان گفته می‌شود که غلاف یا پوشش بیرونی این تخم‌های ریز باعث لاغری می‌شود. البته افراط در مصرف آن می‌تواند باعث درد معده شود.  در این مطلب خواص دیگر اسفرزه را بررسی می‌کنیم.

* مصرف یک قاشق مرباخوری اسفرزه مخلوط شده با شیر، بعد از صرف غذا، می‌تواند اسیدیته را برطرف کند.


* میزان کلسترول را کنترل می‌کند؛ برای قلب مفید است و تجمع چربی را محدود می‌کند.


* مخلوطی از یک قاشق مرباخوری اسفرزه و چند قطره آب‌ لیمو را قبل از ناهار مصرف کنید تا با کنترل کردن اشتها، باعث کاهش وزن شود. علاوه بر آن ضایعات را از بدن نیز دفع می‌کند.


* روند جذب گلوکز را کند می‌کند، درنتیجه میزان قند خون را کنترل می‌کند.


*  برای رفع سوءهاضمه اسفرزه را با دوغ مصرف کنید.


* درد افراد مبتلا به بواسیر را  تسکین می‌دهد.


* نتایج پژوهش‌های دانشمندان نشان می‌دهد که یک قاشق مرباخوری تخم اسفرزه  که 3 بار در روز خورده شود و هر بار دو لیوان آب ولرم با آن نوشیده شود، اثر محسوسی در تخلیه و رفع یبوست دارد.


* طبق یک گزارش، اسفرزه برای کاهش درد و رفع خارش ناشی از بیماری‌های کولون و رکتوم و قطع خونریزی بواسیر نیز مفید است.

با این حال مصرف اسفرزه و سایر ملین‌ها به کودکان زیر 2 سال  و زنان باردار  توصیه نمی‌شود و برای رفع یبوست باید از سایر خوراکی‌های غنی از فیبر و الیاف گیاهی مانند سبزی‌ها، دانه‌های غلات، نان سبوس‌دار و ... استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha