سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمی توان برای کار و درآمد پزشک محدودیت ایجاد کرد اما می توان از درآمدهای بالا مالیات گرفت.

باید از درآمد جامعه پزشکی مالیات گرفت/نمی توان فعالیت پزشکان را محدود کرد

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نمی توان برای کار و درآمد پزشک محدودیت ایجاد کرد اما می توان از درآمدهای بالا مالیات گرفت.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری محمد حسین قربانی اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمی توانند قانونی را تصویب کنند که پزشک محدودیتی در دریافت حقوق داشته باشد چون این در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست.

وی ادامه داد: شاید یک پزشک بخواهد در روز ۲۰ عمل جراجی انجام دهد ما نمی توانیم بگوییم در روز سقف داری چون این روند خوب نیست اما می توان قانون مالیات بر اساس درآمد ببشتر را تصویب کرد.

قربانی با اشاره به اینکه  وقتی از قوانین کشورها استفاده می شود نباید افراط و تفریط کرد، افزود: تعیین مالیات بر اساس درآمد یک شیوه مرسوم در تمام دنیا است اما این کار هم با سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصاد و دارایی است که باید بر اساس یک سیستم تصویب شود.

وی تاکید کرد: مجلس یا وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی نمی توانند در مورد گرفتن نحوه مالیات تصمیم گیری کنند چون این یک کار تخصصی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نه تنها به یک پزشک بلکه به یک بازاری، یک مهندس هم نمی توان گفت سقف درآمد شما اینقدر است و نباید بیشتر از این کار کنید.

وی افزود: تعیین محدودیت برای کار پزشکان با سلامت مردم در ارتباط است و باید به شیوه ای عمل کرد که مردم هم بتوانند از خدمات پزشکان استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha