دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 19347

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مسایل بودجه‌ای و اعتباری را علت تاخیر در اجرای طرح پزشك خانواده در شهرهای تا 50 هزار نفر عنوان كرد و گفت: دو وزارتخانه بهداشت و رفاه برای انجام این كار به تفاهم رسیده‌اند و تنها یك امضا لازم است تا پزشك خانواده در شهرهای تا 50 هزار نفر آغاز شود.

دكتر مرضیه وحید دستجردی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در جهت اجرای پزشك خانواده در شهرها (شهرهای تا 50 هزار نفر)، گفت: در این زمینه تفاهمات بسیار خوبی با وزیر رفاه صورت گرفته و 12 كارگروه تشكیل شده است.

وی گفت: اعتبار لازم برای اجرای طرح پزشك خانواده در شهرهای تا 50 هزار نفر در حدی كه كار آغاز شود، تامین شده است و در مجموع وزارت رفاه برای شروع كار آمادگی دارد.

وزیر بهداشت در توضیح علت تاخیر در اجرای این طرح در شهرها به ایسنا گفت: تاخیر در اجرای این طرح در شهرها به دلیل مسایل بودجه‌ای و اعتباری است؛ چرا كه هنوز بودجه در مجلس به تصویب نرسیده است. در مجموع دو وزارتخانه بهداشت و رفاه برای انجام این كار به تفاهم رسیده‌اند و تنها یك امضا لازم است كه كاردر شهرهای تا 50 هزار نفر آغاز شود.

وزیر بهداشت در مورد زمان آغاز برنامه پزشك خانواده در شهرها نیز به ایسنا گفت: همین روزها برنامه پزشك خانواده در شهرها ( شهرهای تا 50 هزار نفر) آغاز می‌شود.

وی همچنین در رابطه با كسری‌های وزارت بهداشت نیز گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با جبران هزار و دویست میلیارد تومان از كسری‌های وزارت بهداشت موافقت كرده و جبران این كسری‌ها از طریق متمم در مجلس تصویب شده است و منتظریم كه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری آن را امضا كنند تا مشكل كسری‌های وزارت بهداشت حل شود.

وزیر بهداشت همچنین به تفاهم نامه امضا شده میان وزارت بهداشت و وزارت تعاون اشاره كرد و گفت: با توجه به این كه دانش آموختگان وزارت بهداشت پس از فارغ التحصیلی نیازمند اشتغال پایدار و كارآفرینی هستند یكی از مفاد تفاهم نامه امروز آن است كه از كمك‌های وزارت تعاون در جهت كارآفرینی دانش آموختگان وزارت بهداشت استفاده شود.

وی با بیان این كه كارآفرینی باید از دانشگاه‌ها شروع شود، افزود: علاوه بر آن مراكز متعددی از جمله خانه‌های بهداشت،‌اورژانس‌ها و ... در وزارت بهداشت فعالند كه با توجه به محدودیت‌های نیروی انسانی می‌توان از تعاونی‌ها و برون سپاری‌ها در جهت تامین نیروی انسانی برای این مركز استفاده كرد. بسیاری از فعالیت‌های وزارت بهداشت قابلیت همكاری با تعاونی‌ها بویژه تعاونی‌هایی كه از گروه‌های پزشكی تشكیل شده‌اند را دارند.

وی ماموریت اصلی وزارت بهداشت در طول برنامه پنجم را چیدمان شبكه بهداشتی درمانی در سراسر كشور عنوان كرد و گفت: به این ترتیب سیستم شبكه بهداشتی درمانی، ‌نظام ارجاع و پزشك خانواده باید در تمام شهرها مستقر شوند؛ اما با توجه به محدودیت‌های نیروی انسانی می‌توان از وزارت تعاون در جهت تامین این كمبودها كمك گرفت تا سطح خدمات بهداشتی درمانی كشور ارتقا یابد. حتی تشكیل تعاونی‌ها و آموزش‌های آنها به نیروی انسانی جویای كار وزارت بهداشت می‌تواند بسیار موثر واقع شود. در مجموع با كمك وزارت تعاون می‌توانیم اشتغال خود را بیش از 50 درصد افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha