هواپیمایی اتحاد خط هوایی ملی امارات متحده عربی از این پس در پروازهای دوردست خود از جدیدترین تکنولوژی روز جهان در علوم پزشکی جهت مانیتورینگ سلامتی مسافرینی که به هر دلیلی علائمی از ناخوشی و بیماری در آن ها مشاهده شود استفاده می کند.

سیستم جدید کنترل سلامتی مسافران
به گزارش گروه دریافت خبر «سلامت نیوز»، این سیستم که Tempus IC نام دارد، خدمه پرواز را قادر می سازد تا با سرعت و دقت بسیار بالا اطلاعات جامع و کاملی از علائم حیاتی فرد را جمع آوری نمایند. این اطلاعات طیف گسترده ای از علائم حیاتی مهم در تشخیص های پزشکی از جمله" فشار خون" و" الکتروکاردیوگرام" را شامل می شود. اطلاعات جمع آوری شده بلافاصله به مرکز تخصصی پزشکی مخابره شده و متخصصان مرکز ابتدا کمک های اولیه لازمه را به خدمه پرواز اعلام می نمایند و در مرحله بعد تیم پزشکی و تجهیزات لازم را جهت مداوا و انتقال بیمار به بیمارستان به فرودگاه محل فرود هواپیما اعزام می نمایند.

به کار گیری این سیستم نتیجه اهمیت سلامت مسافران برای هواپیمایی اتحاد بوده و قطعا اثر بسیار مثبتی بر حفظ سلامت مسافرانی که احتمالا در مسیرهای طولانی دچار حملات بیماری شوند خواهد داشت.

اتحاد در مرحله اول این سیستم را بر روی ایرباس های A340 و بوئینگ های 777 نصب نموده و در مراحل بعد به تجهیز سایر هواپیماهای دورپرواز خود خواهد پرداخت.
سیستم Tempus IC که نوعی سیستم "تله مدیکال" محسوب می گردد موجب ارتقاء قابل توجه کیفیت و سرعت ارائه خدمات پزشکی به مسافران اتحاد خواهد شد. این سیستم توسط کمپانی انگلیسی RDT ساخته شده و در حال حاضر در بیش از 20 کشور جهان به کار گرفته شده است.

هواپیمایی اتحاد خط هوایی ملی امارات متحده عربی است که در حال حاضر به بیش از 60 مقصد در سراسر جهان پرواز می نماید، این هواپیمایی پروازهای خود را به ایران از دسامبر 2006 آغاز نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha