انجمن متخصصین پوست ایران ضمن هشدار در ارتباط با تبلیغات متنوع در حوزه تخصص پوست اعلام کرد: صلاحیت تشخیص ودرمان همه بیماری‌های پوست، مو و ناخن برعهده پزشک متخصص پوست است.

فریب تبلیغات متنوع زیبایی را نخورید

سلامت نیوز: انجمن متخصصین پوست ایران ضمن هشدار در ارتباط با تبلیغات متنوع در حوزه تخصص پوست اعلام کرد: صلاحیت تشخیص ودرمان همه بیماری‌های پوست، مو و ناخن برعهده پزشک متخصص پوست است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، درپی انعکاس تبلیغات متنوع و متعدد در حوزه تخصص پوست، مو و زیبایی همچنین سوء استفاده برخی افراد ازناآگاهی هموطنان جهت کسب درآمد، به منظور اطلاع رسانی همگانی وارتقاء سطح آگاهی و معرفی افراد صلاحیت دار حوزه بیماری‌ها و مشکلات پوست، مو و زیبایی  اطلاعیه ویژه‌ای از سوی انجمن متخصصین پوست ایران منتشر شد.

در این اطلاعیه آمده است: طبق قانون متخصصین پوست صلاحیت تشخیص و درمان همه بیماری‌های  پوست، مو و ناخن را داشته وبنا به دوره آموزشی تخصصی سپری شده و دروس اختصاصی این دوره برساختمان، عملکرد، تظاهرات بالینی امراض پوست ونحوه درمان آنها، دانش، تجربه، تسلط  و خبرگی کافی داشته و قادربه انجام بسیاری ازاعمال جراحی پوست، کاشت مو یا تکنیک های مختلف جوانسازی، بهبود ظاهر و زیبایی پوست و رفع مشکلات پوستی وهمچنین  استفاده ازلیزرها ودستگاه‌های گوناگون برای اهداف درمانی و زیبایی هستند.

عنوان «متخصص پوست ومو» به پزشکانی که پس ازگذراندن دوره هفت ساله آموزش پزشکی عمومی و قبولی در آزمون پذیرش دستیار تخصصی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با کسب امتیازکافی  وارد دوره دستیاری تخصصی بیماریهای پوست شده اند اطلاق می‌شود. این پزشکان بعدازتکمیل  دوره چهارساله در بخش‌های تخصصی پوست مراکز درمانی کشور موفق به دریافت مدرک دکترای تخصصی بیماری‌های پوست می‌شوند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه که مورد تایید اعضاء انجمن و ارگان‌های ذیربط است با توجه به تبلیغات گسترده و غیرواقعی  در حوزه پوست و زیبایی از هموطنان خواسته شده هنگام انتخاب پزشک معالج خود به وجود کلمه «متخصص پوست» در مهر و سرنسخه وی دقت کرده  و «شماره عضویت در انجمن متخصصین پوست ایران» و «درج لوگو(نشان) مخصوص انجمن روی سرنسخه  و مهر» پزشک را نیز جهت تایید ملاحظه کنند.

در پایان آمده است، اسامی و محل فعالیت متخصصین پوست کشور درسایت انجمن متخصصین پوست ایران به نشانی www.irsod.net دردسترس عموم قرار دارد؛ همچنین متقاضیان استفاده ازخدمات این پزشکان می‌توانند در تماس باشماره تلفن 88202914-88292915  از وجود نام پزشک متخصص  و یا درمانگاه تخصصی پوست درفهرست مورد تأیید انجمن متخصصین پوست کشور مطلع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha