سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 19358

همه ما می دانیم که رسیدن به اوج لذت جنسی در هنگام رابطه جنسی بسیارخوب و سودمند میباشد در اینجا به ذکر چند مزیت ارگاسم میپردازیم. اوج لذت جنسی نه تنها به انقباض عضلات که در نتیجه آن احساس لذت بخش است کمک میکند بلکه این فرایند پیچیده به تنظیم کارکردهای مختلف بدن شما هم کمک بسیار میکند.

لزوم لحظه های لذت بخش

رابطه جنسی را به خلاص شدن از شر استرس تشبیه کنیم
 یکی از مزایای اوج لذت جنسی این است که در طول فعالیت جنسی ، بخش هایی از مغز زن را  که مسئول ترس ، اضطراب هستند  شروع به منبسط میکند.
در طول روز که بدن با بسیاری از چالش ها ی روحی و جسمی درگیر است میتوانید با یک فعالیت جنسی گرم مقدار زیادی اندروفین را بدن خود ازاد کرده و بدین صورت از استرش جلوگیری کنید.این عمل مقادیر زیادی ترکیبات شیمیایی در بدن تولید میکند که برای درمان سردرد و گرفتگی های قائدگی مفید است و تا 70٪ تحمل درد را افزایش میدهد.
افزایش سطح Seratonin در مغز نیز در طول فعالیت جنسی میتواند حس رفاه و اسایش فرد را ترویج دهد.


اوج لذت جنسی به عنوان یک ابزار رژیم غذایی
یکی دیگر از مزایای ارگاسم این است که یک ماده شیمیایی شناخته شده که برای محدود کردن اشتهاست را افزایش میدهد
پس بهتر است این را به جای  چسباندن رژیم به سر در یخچالتان روی سر در اتاق خوابتان حک کنید که یک فعالیت جنسی تقریبا معادل سوخ و ساز 140 کالری میباشد.

تنظیم قائدگی
 فعالیت جنسی منظم می تواند در تنظیم چرخه قاعدگی زنان نقش مهمی داشته باشد.
بالا بردن سیستم ایمنی بدن
در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه پنسیلوانیا دانشجویانی که درگیر فعالیت جنسی منظمی بوده اند ،سطح بالاتری از آنتی بادی هایی که می تواند سیستم ایمنی بدن و مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنند را داشته اند. در مطالعه دیگری که  توسط دکتر متخصص بیماریهای زنان دادلی چپمن انجام شده، رسیدن به اوج لذت جنسی به صورت منظم ، تا 20٪ مبارزه با سلولهای عفونی را تقویت میکند.
ارگاسم همچنین میتواند منجر به سیستم قلبی عروقی سالم شود .

کاهش کلسترول ، بهبود عملکرد مغز ، سیستم قلب و عروق ، متابولیسم چربی و داشتن  پوست سالم از دیگر مزایای ارگاسم میباشد 

داشتن خواص ضد پیری. از دیگر مزایای ارگاسم است.

 گروه ترجمه سلامت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha