برنامه اصلاح الگوی مصرف نظام سلامت در سال جاری صبح امروز و با حضور وزیر بهداشت و در جلسه شورای معاونین وزارت بهداشت بررسی شد.

با گزارش سلامت نیوز، در این جلسه به منظور جلوگیری از بار بیماری‌های قلبی - عروقی در جامعه و هزینه‌های ناشی از آن، برنامه جامع اصلاح الگوی تغذیه جامعه از طریق غنی‌سازی فرآورده‌های غذایی با ریزمغذی‌های حیاتی تدوین و مقرر شد میزان اسیدهای چرب ترانس كلیه روغن‌های خوراكی به میزان كمتر از 2 درصد كاسته شود.

براساس این گزارش مسوولان وزارت بهداشت در این نشست تصمیم گرفتند بخش‌نامه‌های لازم برای مصرف بهینه آب، برق، تلفن، سوخت و كاغذ را با توجه به تجربیات موفق دانشگاه‌ها، توسط معاونت توسعه به دانشگاه‌های سراسر كشور ابلاغ كنند.

تقویت برنامه پیشگیری از به هدر رفتن دارو در بخش‌های تولید، خرید، توزیع و مصرف در دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور و بازنگری كلیه ضوابط و استانداردهای خرید تجهیزات، مواد و امكانات پزشكی با توجه به برنامه پزشك خانواده، نظام ارجاع و طرح سطح‌بندی خدمات، از جمله موضوعاتی بود كه در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ در این جلسه اجرای برنامه‌های مشاوره پزشكی در صدا و سیمای ملی و استانی با محوریت حضور پزشك خانواده و تیم سلامت، رعایت طرح سطح‌ بندی خدمات سلامت در توسعه منابع ساختاری در كلیه دانشگاه‌های علوم پزشكی و موسسات وابسته، طراحی و استقرار نظام یكپارچه آزمایشگاه ملی سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشكی به منظور جلوگیری از همپوشانی آزمایشات بهداشتی، درمانی، دارویی و مواد غذایی مورد اهتمام مسوولان این وزارتخانه قرار گرفت.

باز طراحی «شبكه ارائه خدمات جامع و همگانی سلامت» با تاكید بر مراقبت اولیه سلامت، خدمات سرپایی و مراقبت در خانواده مبتنی بر سطح‌بندی و نظام ارجاع با محوریت پزشك خانواده و توانمندسازی دانشگاه‌ها برای استقرار آن تا پایان سال 1389 از دیگر موضوعاتی بود كه در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر بهداشت در این جلسه با اشاره به رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب خواستار پیگیری قاطع معاونان وزارتخانه در اجرای صحیح برنامه‌های مصوب اصلاح الگوی مصرف در سال آینده برای نیل به منویات معظم‌له شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha