رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای تحت پوشش بیمه قرار دادن تمام معتادان، نیازمند دریافت اعتبار 300 میلیارد تومانی هستیم.

تقاضای 300 میلیاردی بهزیستی برای پوشش کامل بیمه معتادان/ افزایش تعداد مصرف کنندگان تفننی مواد مخدر

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای تحت پوشش بیمه قرار دادن تمام معتادان، نیازمند دریافت اعتبار 300 میلیارد تومانی هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،انوشیروان محسنی بندپی  گفت: اجرای طرح بیمه معتادان و فراگیر شدن آن می تواند تاثیر گسترده ای در کاهش اعتیاد در کشور داشته باشد.

وی افزود: برای آنکه بتوانیم تمام معتادان متقاضی ترک را تحت پوشش بیمه قرار دهیم نیازمند اعتیاد 300 میلیارد تومانی هستیم اما اعتبار سال جاری سازمان بهزیستی کشور در این حوزه در سال جاری تنها 33 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه افرادی تحت پوشش بیمه درمان اعتیاد قرار دارند؟، اظهارکرد: بر اساس قانون افرادی که برای ترک اعتیاد بضاعت مالی ندارند، می توانند از بیمه ترک اعتیاد بهره مند شوند.

محسنی بندپی با اشاره به افزایش قابل توجه استفاده تفننی افراد از مواد مخدر خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، پیش بینی می شود حدود 4 میلیون نفر از اقشار مختلف جامعه به صورت تفننی مواد مخدر و یا مشروبات الکلی را تجربه کرده و احتمال دائمی شدن استفاده آنها وجود دارد.

وی گرایش زنان به مصرف مواد مخدر به خصوص ماده مخدر شیشه را یک آسیب خطرناک دانست و تصریح کرد: افزایش تعداد معتادین زن و گرایش این گروه به مصرف ماده مخدر شیشه بسیار نگران کننده است و باید در این زمینه برنامه ریزی شده تا آمار معتادان زن کاهش یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha