مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بیشترین میزان طلاق در سال های اول ازدواج به دلیل ناسازگاری زوجین و اعتیاد صورت می گیرد، گفت: مراکز غیرمجاز مشاوره ازدواج شناسایی می شود.

دو دلیل عمده طلاق در سال‌های اول ازدواج

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بیشترین میزان طلاق در سال های اول ازدواج به دلیل ناسازگاری زوجین و اعتیاد صورت می گیرد، گفت: مراکز غیرمجاز مشاوره ازدواج شناسایی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،ناصر صبحی قراملکی ، با بیان اینکه هم اکنون مراکز مشاوره روانشناسی و ازدواج با مجوز سازمان نظام روانشناسی و وزارت جوانان فعالیت می ‌کنند، اظهارداشت: در حال حاضر 50 مرکز مشاوره با نظارت مراکز مشاوره روانشناسی و وزارت جوانان فعالیت می کنند.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مجوز 60 مرکز دیگر در دست بررسی است، گفت: کمیسیون مشترکی با حضور وزارت ورزش و سازمان نظام روانشناسی برای بررسی پرونده مراکز مشاوره تشکیل می شود و در این کمیسیون کار بررسی پروانه فعالیت به افراد متقاضی رسیدگی می شود.

وی درباره تعداد پروانه های ارائه شده به مراکز مشاوره نیز گفت: در حال حاضر بیش از 250 پروانه به روسای مراکز مشاوره صادر شده است.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان درباره نظارت بر فعالیت مراکز مشاوره توضیح داد: افرادی که در مراکز مشاوره به عنوان کارشناس فعالیت می کنند، افراد مجربی هستند که از چندین فیلتر عبور کردند و مشاوران متخصص در امر ازدواج هستند.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت جوانان همچنین به فعالیت برخی مراکز مشاوره غیرمجاز اشاره کرد و گفت: امروز شاهد فعالیت برخی مراکز مشاوره هستیم که به صورت غیرمجاز به افراد مشاوره می دهند و متاسفانه تعداد آن ها کم نیست و کارشناسان این مراکز صلاحیت لازم در امر مشاوره ازدواج را ندارند.

صبحی با اشاره به ضرورت مشاوره پیش از ازدواج خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروزه بیشترین میزان طلاق در سال های اول ازدواج به دلیل ناسازگاری زوجین و اعتیاد صورت می گیرد لذا مساله مشاوره و شناخت زوجین پیش از ازدواج بسیار اهمیت دارد که افراد جوان باید از مراکز معتبر مشاوره استفاده کنند ضمن اینکه از مراجع درخواست کردیم تا مراکز غرمجاز احصا و با آن ها برخورد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha