یک جراح ایرانی عضو هیات علمی دانشگاه یو سی ال لندن، در خصوص نتیجه بررسی که در زنان انگلیسی مبتلا به سرطان پستان انجام داده‌اند؛ گفت: این بیماران پس از مطلع شدن از بیماری خود، به صورت بسیار معنی‌داری تغذیه و سبک زندگی خود را تغییر داده بودند.

ضرورت تغییر برنامه غذایی پس از ابتلا به سرطان پستان
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا دکتر محمد رضا صفایی کشتگر، فوق تخصص جراحی سرطان در خصوص این مطالعه گفت: آمادگی ذهنی بیماران برای تغییر، فرصت خوبی برای پزشکان است تا سعی کنند با دادن توصیه‌هایی به بیماران تا آنجا که می‌توانند از گسترش و همچنین عود بیماری آنها جلوگیری کنند.

این جراح ایرانی مقیم انگلستان اضافه کرد: هنگامی که خبر ابتلای فردی به سرطان به او داده می‌شود، بزرگترین شوک به وی وارد می‌شود و خود را کاملا بدون کمک و در موقعیتی احساس می‌کند که دیگر تمام کنترل از دست او خارج شده است.

دکتر کشتگر که بیشتر کار او روی سرطان پستان است؛ ادامه داد: در چنین شرایطی بیمار می‌خواهد بداند که چه اموری در کنترل او باقی مانده و چه مشارکتی می‌تواند در مورد سلامتی خود داشته باشد و سوال‌های گوناگونی برای بیمار مطرح می‌شود که بیماران از پزشکان می‌پرسند و پزشکان نیز اغلب جواب درستی به بیمار نمی‌دهند.

وی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس مطالعات انجام شده، بیماران پس از باخبر شدن از بیماری خود، به صورت بسیار معنی‌داری تغذیه و سبک زندگی خود را تغییر می‌دهند؛ به طوری که به عنوان مثال، مصرف گوشت قرمز، قهوه - که ارتباط مستقیم با سرطان پستان دارد- را کم کرده و به جای آن چای سبز، گوشت سفید و کم مصرف کردن چربی را به طور بسیار معنی‌داری افزایش داده و در برنامه غذایی خود استفاده از مولتی ویتامین‌ها، مکمل‌های غذایی و داروهای گیاهی را جای داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha