یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 193713

مطالعات نشان می‌دهند که آلودگی‌ها می‌توانند بر کیفیت اسپرم‌ها اثر بگذارند و باعث افزایش خطر سقط شوند. براساس نتایجی که اخیرا در مجله تولید مثل انسان به چاپ رسیده است، دور ماندن از مکان‌های آلوده، باعث افزایش کیفیت اسپرم می‌شود و درنتیجه شانس بارداری سالم را بالا می‌‌برد.

آلودگی، دشمن اسپرم‌!

سلامت نیوز: مطالعات نشان می‌دهند که آلودگی‌ها می‌توانند بر کیفیت اسپرم‌ها اثر بگذارند و باعث افزایش خطر سقط شوند. براساس نتایجی که اخیرا در مجله تولید مثل انسان به چاپ رسیده است، دور ماندن از مکان‌های آلوده، باعث افزایش کیفیت اسپرم می‌شود و درنتیجه شانس بارداری سالم را بالا می‌‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، مطالعات نشان می‌دهند که آلودگی‌ها می‌توانند بر کیفیت اسپرم‌ها اثر بگذارند و باعث افزایش خطر سقط شوند. براساس نتایجی که اخیرا در مجله تولید مثل انسان به چاپ رسیده است، دور ماندن از مکان‌های آلوده، باعث افزایش کیفیت اسپرم می‌شود و درنتیجه شانس بارداری سالم را بالا می‌‌برد.


اگرچه آسیبی که آلودگی بر اسپرم‌ها وارد می‌کند، دائمی نیست اما متخصصان هشدار می‌دهند که از آنجایی که پروسه تولید اسپرم سه ماه به طول می‌انجامد تغییرات، پس از گذشت این زمان قابل مشاهده هستند و بهتر است زوج‌ها حداقل سه ماه پیش از اقدام به بارداری، از محل‌های آلوده دور شوند.


متخصصان مدارک زیادی یافتند که نشان می‌دهد آلودگی‌های محیطی و صنعتی، مانند آلودگی هوا به DNA اسپرم آسیب وارد می‌کند اما خوشبختانه این آسیب قابل بازگشت است. این تحقیق به سرپرستی دکتر جیری رابز در کشور جمهوری چک که از نظر آلودگی هوا در فصل سرما وضعیت قرمزی داشت انجام شد.


در این مطالعه، محققان ۳۵ مرد را بیش از دو سال مورد بررسی قرار دادند تا کیفیت اسپرم‌هایشان را ارزیابی کنند. پس از اتمام آزمایش، مشخص شد که کیفیت اسپرم‌ها پس از گذشت فصل زمستان بالاتر رفته است. تأثیر آلودگی بر DNA اسپرم‌ها باعث می‌شود بارداری به راحتی اتفاق نیفتد و اگر افتاد هم شانس خطر سقط بیشتر می‌شود.

منبع:netdoctor

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha