رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحان مغز و اعصاب معتقد است: هر کشوری که ادعای مداوای بیماران مغز و اعصاب را با استفاده از سلول های بنیادین داشته باشد، به جامعه پزشکی خیانت کرده است.

ادعای مداوای بیماران مغز و اعصاب با سلول های بنیادین خیانت به جامعه پزشکی است

سلامت نیوز:  رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحان مغز و اعصاب معتقد است: هر کشوری که ادعای مداوای بیماران مغز و اعصاب را با استفاده از سلول های بنیادین داشته باشد، به جامعه پزشکی خیانت کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پروفسور سمیعی یکشنبه شب در نشست خبری در ساری گفت: هنوز تحقیقات استفاده از سلول های بنیادین در مداوای بیماری های مغز و اعصاب در دنیا به نتیجه مثبتی نرسیده است.


وی در ادامه توضیح داد: البته تحقیقات و آزمایش ها در حوزه سلول های بنیادین برای مداوای بیماران مغز اعصاب و نخاع در حال انجام است و تاکنون تمامی نتایج منفی بوده است.


رئیس بیمارستان علوم عصبی هانوفر آلمان ادعای مداوای بیماران مغز و اعصاب با سلول های بنیادین را نوعی تجارت پزشکی دانست و تاکید کرد که باید از این کار جلوگیری شود.


** تاکید به تخصیص بودجه لازم برای تحقیقات علمی
پروفسور سمیعی با تاکید بر لزوم تخصیص بودجه برای تحقیقات علمی بویژه در زمینه علوم پزشکی از سوی دولت، اضافه کرد: این موضوع در جمهوری اسلامی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
او نقش رسانه را در ترغیب دولت ها برای اختصاص بودجه بیشتر تحقیقاتی مهم توصیف کرده و افزود: رسانه ها در کاربردی کردن نتایج تحقیقات علمی هم نقش اساسی ایفا می کنند.


پروفسور سمیعی در ارزیابی ضریب تشخیص، جراحی موفق در درمان بیماری های مغز و اعصاب بویژه ستون فقرات و نخاع در دنیا گفت: کمتر از 50 درصد جراحی های مغز و اعصاب درسطح جهان بدون تشخیص صحیح صورت می گیرد.


رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب با بیان اینکه بیشتر این جراحی ها نتایج منفی برای بیماران در پی دارند، توضیح داد: موضوع تشخیص و درمان بیماری های ستون فقرات در علم پزشکی به مثابه جنگلی است که در آن نمی توان به درستی به نتایج صحیح دست یافت.
وی وضعیت علم و دانش در نظام جمهوری اسلامی را مطلوب ارزیابی کرده و درعین حال اضافه کرد: اینکه خانواده های ایرانی فرزندان خود را فقط به سمت رشته های پزشکی و مهندسی تشویق می کنند، یک ضعف محسوب می شود.


پروفسور سمیعی در ادامه افزود: البته امروز کشورهای دنیا نسبت به پیشرفت های علمی ایران پی برده اند که ایران اندیشمندان بزرگی را به ملت های مختلف دنیا معرفی کرده است.
وی گفت: امروز بشریت به فرهنگ و دانش بالای ملت ها افتخار می کند و عشق می ورزد و من نیز به عنوان یک ایرانی در دنیا به کمک بشریت در حوزه جراحی مغز و اعصاب می روم.


او در ادامه اضافه کرد: مردم ایران در هر کجای دنیا باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند، اما دلم برای افرادی که با هر درجه ای از دانش و علم به آمریکا مهاجرت کرده اند، اما در غربت زندگی می کنند، می سوزد.


رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب روز یکشنبه به مازندران سفر کرد.
پروفسور سمیعی با حضور در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن دیدار با اساتید و دانشجویان این دانشگاه به بحث و تبادل نظر با آنان پرداخت.


وی در این دیدار سمت استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران را دریافت کرد و به مدت پنج سال استاد افتخاری این دانشگاه شد.
پروفسور سمیعی در این سفر همچنین چندین بیمار مغز و اعصاب مازندران را به صورت رایگان ویزیت و در همایش خیرین سلامت استان شرکت کرد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha