رئیس سازمان نظام پزشكی گفت: با تصویب مجلس حق بیمه خدمات درمانی از سال آینده 7 درصد حقوق كاركنان و بازنشستگان كشوری و لشكری می‌شود و با كمك هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمند كردن یارانه‌ها سرانه درمان به حدود 14 هزار تومان یعنی دو برابر امسال افزایش می‌یابد.

شهاب الدین صدر، امروز در همایش رؤسای سازمان‌های نظام پزشكی كشور در سالن اجتماعات انستیتو پاستور ایران، افزود: مصوبه دریافت حق بیمه معادل 7 درصد حقوق كاركنان و مستمری بازنشستگان كشوری و لشكری در بودجه سال جاری نیز به تصویب مجلس رسیده بود اما با بی تدبیری وزیر رفاه سابق اجرا نشد تا اینكه با هماهنگی وزیر رفاه فعلی زمینه اجرای آن فراهم شد و با تصویب در صحن علنی مجلس در روز گذشته در سال آینده اجرایی می‌شود.
رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بر این اساس افرادی كه حقوق آنها تا سقف 800 هزار تومان باشد، به جای 7 درصد فقط معادل 2 درصد از حقوق آنها به عنوان حق بیمه كسر می‌شود، 2 درصد دیگر را دستگاه مربوطه می‌پردازد و 3درصد دیگر را دولت پرداخت می‌كند، در این صورت افرادی كه حقوق زیر 800 هزار تومان دارند حدود 4 هزار تومان به عنوان حق بیمه درمان پرداخت می‌كنند.
صدر اضافه كرد: به این ترتیب بین 300 تا 600 هزار تومان به درآمد صندوق‌های بیمه درمانی كشور در سال آینده اضافه می‌شود، همچنین قرار است دولت هزار میلیارد تومان از محل طرح هدفمند كردن یارانه‌ها به این صندوق‌ها كمك كند در این صورت با افزایش حدود 1600 میلیارد تومانی اعتبار این صندوق‌ها،سرانه درمان به حدود 14 تا 15 هزار تومان تقریباً معادل دو برابر سرانه درمان امسال كه حدود 7 هزار تومان است افزایش می‌یابد كه قطعاً موجب واقعی‌تر شدن تعرفه خدمات درمان دولتی و افزایش رضایتمندی مردم می‌شود و سهم پراختی مردم نیز از 60 درصد فعلی به مرور كاهش می‌یابد.
وی همچنین در این مراسم از تدوین برنامه استراتژیك سازمان نظام پزشكی، تأیید نهایی قانون مجازات اسلامی در مجلس، ایجاد شورای حل اختلاف مركزی پزشكی در تهران و بررسی لایحه قضازدایی برای اعمال مجازات‌های جایگزین زندان در مجلس و رفع مشكلات مربوط به مالیات پزشكان خبر داد.
رئیس سازمان نظام پزشكی گفت: امسال به طور كلی سال آرامی برای جامعه پزشكی بود و با چالش‌های هر سال مانند مشكلات تعرفه‌های پزشكی و مالیات پزشكان كمتر مواجه بودیم، در حوزه مسائل سیاسی نیز جامعه پزشكی با بصیرت و نخبگی خاص خود به درستی رفتار كرد كه مایه افتخار است.
وی همچنین افزود: با این وجود سازمان نظام پزشكی با پزشكانی كه تخلفاتی دارند با جدیت برخورد می‌كند، به عنوان مثال 228 نفر از اعضای سازمان نظام پزشكی كه تبلیغات گمراه كننده داشتند احضار شدند كه از این تعداد 15 نفر نیز به هیئت‌های انتظامی نظام پزشكی معرفی شدند.
صدر ادامه داد:‌ امسال همچنین 6444 پروانه جدید صادر شد و سال آینده نیز سال تمدید تمام پروانه‌های نظام پزشكی در سراسر كشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha