دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 193730

ورزش مزیت‌های زیادی دارد ازجمله تقویت و حفظ حالت فیزیکی بدن. درواقع، ورزش علاوه بر ایجاد انرژی و حالت شادی، باعث جوانی فرد می‌شود. به نقل از سایت نیوزویک، ورزش سرعت روند پیری را کاهش می‌دهد و اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برد.

ورزش چگونه باعث جوان ماندن فرد می‌شود؟

سلامت نیوز: ورزش مزیت‌های زیادی دارد ازجمله تقویت و حفظ  حالت فیزیکی بدن.  درواقع، ورزش علاوه بر ایجاد انرژی و حالت شادی، باعث جوانی فرد می‌شود. به نقل از سایت نیوزویک، ورزش سرعت  روند پیری را کاهش می‌دهد و اعتمادبه‌نفس را بالا می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، برای ورزش کردن  کافی است به هر صورتی که می‌توانید فعالیت بدنی داشته باشید تا از مزایای آن بهره ببرید. اما ورزش چگونه باعث جوان ماندن فرد می‌شود؟

* هر نوع ورزشی مانند نوشیدنی انرژی‌زا عمل می‌کند. پس از ورزش کردن هوشیاری و انرژی بالا می‌رود. بنابراین، ورزش باعث می‌شود ظاهر جوان و با نشاطی پیدا کنید.
* ورزش می‌تواند کیفیت پوست را افزایش دهد و روند پیری را آهسته کند. پوست سفت می‌تواند ظاهر جوانی به فرد بدهد.
* با بهبود گردش خون می‌توان کیفیت فعالیت جنسی  را بهتر کرد.
* با بالا رفتن سن حرکت‌ بدن کند تر می‌شود. اما با ورزش اندام های بدن انعطاف ‌پذیر و چابک تر می‌شود. بنابراین با ورزش کردن به‌طور منظم فرد ظاهر جوان‌تری پیدا می‌کند.
* با افزایش، سن فرد کمی خمیده راه می رود اما در صورت ورزش منظم، حالت بدن بهبود پیدا می‌کند.  با ورزش منظم ، تراکم استخوان و توده عضله تغییر پیدا می‌کند و این امر ظاهر جوان به فرد می‌ بخشد.
* ورزش می‌تواند کیفیت خواب را افزایش دهد. وقتی چرخه‌ خواب طبیعی باشد،  پوست و ظاهر کلی بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این امر یکی از رازهای داشتن ظاهر جوان است.
* ورزش باعث ترشح آندروفین می شود که تاثیر  مثبتی دارد و باعث شادی و نشاط فرد می شود؛ این حالت در ظاهر فرد نیز تأثیرگذار است.
* ورزش روند سوخت ‌وساز بدن را بالا می‌برد و کمک می‌کند کالری به‌ طور مؤثری مصرف شود.
* با افزایش سن خطر بیماری قلبی عروقی بیشتر
می شود. اما با ورزش کردن به‌طور منظم این خطر  به طور چشمگیری کاهش می یابد.
* با بالا رفتن سن ذهن می‌تواند تأثیر گذاری خود را از دست بدهد.اما با ورزش می‌توانید حافظه و مغز را تقویت و روند تأثیرگذاری پیری روی مغز را کند کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha