مدیر کل اجتماعی استانداری تهران گفت: در طرح جمع آوری متکدیان از سطح شهرتهران موفق به شناسایی 3 هزار و 400 متکدی بزرگسال و همچنین 548 کودک متکدی شدیم.

جمع آوری 3 هزار و 400 متکدی از سطح شهر تهران

سلامت نیوز: مدیر کل اجتماعی استانداری تهران گفت: در طرح جمع آوری متکدیان از سطح شهرتهران موفق به شناسایی 3 هزار و 400 متکدی بزرگسال و همچنین 548 کودک متکدی شدیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، سیاوش شهریور در برنامه تلویزیونی گفت: استانداری تهران درکنار فرمانداری و سایر نهادهای امدادی طرح جمع آوری متکدیان را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 3 هزار و 400 متکدی از سطح شهر تهران جمع آوری شده و در کنار آن نسبت به ساماندهی 548 کودک متکدی نیز اقدام کرده ایم.

مدیر کل اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اینکه بخش گسترده ای از متکدیان ساماندهی شده اقدام به تکدی گری می کنند، اظهار کرد: پس از جمع آوری متکدیان و بررسی وضعیت آنها مشخص شد تعداد قابل توجهی از این متکدیان به صورت ساماندهی شده و در قالب اکیپ هایی اقدام به تکدی گری می کنند.

شهریور از شناسایی 12 باند تکدی گری در سطح شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: از زمان آغاز طرح جمع آوری متکدیان موفق به شناسایی 12 باند تکدی گری در سطح شهر تهران شده ایم که این باندها به نیروی انتظامی معرفی شده اند.

وی تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم این باندها را به طور کامل منهدم کنیم تا  حدود زیادی وضعیت تکدی گری در شهر تهران بهبود یافته و شاهد کاهش تعداد متکدیان در سطح شهر تهران خواهیم بود.

مدیر کل اجتماعی استانداری تهران تکدی گری را جرمی محرز دانست و گفت: تکدی گری از لحاظ قانون جرم محسوب شده و سرشاخه های متکدیان نیز تبهکار به شمار می آیند.

شهریور در خصوص عملکرد متکدیان و اقدااماتی که آنها در کنار تکدی گری انجام می دهند، خاطر نشان کرد: بسیاری از متکدیان در قالب تکدی گری اقدام به فروش مواد مخدر و سرقت می کنند که لازم است اقدامات لازم جهت شناسایی آنها انجام شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور ساماندهی متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر تهران اذعان کرد: متکدیان پس از جمع آوری تحت مهارت آموزی و آموزشهای خاص قرار گرفته و اگر دربین آنها افرادی باشند که محلی برای زندگی نداشته باشند به سازمان بهزیستی معرفی می شوند.

مدیر کل اجتماعی استانداری تهران از معرفی برخی از متکدیان به کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و اظهار کرد: متکدیانی که تشخیص داده شوند فقیر هستند به کمیته امداد معرفی شده و آنها مشمول کمکهای این نهاد می شوند.

وی در خصوص ارائه بسته های حمایتی به متکدیان نیازمند شناسایی شده تصریح کرد: از سوی استانداری و سایر نهادهای حمایتی بسته های حمایتی در نظر گرفته شده واین بسته ها تنها مشمول افرادی می شود که فقیر مطلق باشند.

شهریور اتباع بیگانه را تهدیدی برای امنیت شهر تهران دانست و خاطر نشان کرد: برخی از اتباع بیگانه که اکنون درشهر تهران اقدام به تکدی گری می کنند تهدیدی جدی برای شهر محسوب شده و باید برای جمع آوری آنها برنامه ریزی شود.

مدیر کل اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از متکدیان اتباع بیگانه پاکستانی بوده و متاسفانه پس از اینکه این عده به کشورخود بازگردانده می شوند در مدت زمان محدودی بار دیگر وارد ایران شده و کار خود را بار دیگر آغاز می کنند.

وی خواستار ارائه کمک شهروندان به نیازمندان واقعی شد و گفت: درخواست ما از شهروندان این است که کمکهای خود را به نیازمندان واقعی ارائه کرده و از پرداخت وجه به متکدیان خودداری کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha