دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 193803

نائب رئیس انجمن اپتومتری گفت: تنها 30 درصد افراد هنگام انتخاب لنز چشم به متخصص مراجعه می‌کنند که این امر تبعات جدی در پی دارد.

خرید خودسرانه لنز چشم ممنوع!

سلامت نیوز: نائب رئیس انجمن اپتومتری گفت: تنها 30 درصد افراد هنگام انتخاب لنز چشم به متخصص مراجعه می‌کنند که این امر تبعات جدی در پی دارد.

ناصر صادق‌پور نائب رئیس انجمن اپتومتری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از بیشترین شکایت‌های افراد مراجعه کننده به متخصصین چشم پزشکی و اپتومتریست، عفونت یا زخم شدن قرنیه به علت استفاده از لنز‌های چشمی است.

وی ادامه داد: خیلی از افراد بدون مراجعه به اپتومتریست و بدون داشتن هیچگونه آگاهی اقدام به خرید لنز‌های طبی و رنگی چشم می‌کنند و زمانی که دچار عارضه‌ای خاص می‌شوند به ما مراجعه می‌کنند. باید توجه داشت فردی که می‌خواهد از لنز استفاده کند حتما باید از سوی اپتومتریست معاینه شود و از نظر مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گیرد.

صادق‌پور افزود: یکی از این مسائل بررسی میزان اشک چشم فرد است تا با تعیین میزان اشک چشم درصد آب موجود در لنز مشخص شود تا فرد دچار مشکل نشود.

وی عنوان کرد: همچنین پهنای قرنیه و انحنای سطح قدامی چشم باید بررسی شود تا پهنای لنز با پهنای قرنیه و انحنای سطح خلفی لنز با انحنای سطح قدامی چشم هماهنگ باشد.

به گفته نائب رئیس انجمن اپتومتری، تنها 30 درصد استفاده‌کنندگان از لنز برای انتخاب یک لنز مناسب به اپتومتریست‌ها مراجعه می‌کنند. این در حالی است که هنگام تهیه لنز، مراجعه به اپتومتریست الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha