قائم مقام سازمان نظام پرستاری دوشنبه شب در حاشیه مراسم ترحیم پرستار مصطفی صادقی که در سانحه هوایی هلی‌کوپتر اورژانس ۱۱۵ آمل جان باخت، تشریح کرد: پرستاری از مشاغل بسیار سخت حساس و سخت بوده که خدمات آن مورد نیاز مردم است.

مشکل پرستاران عدم رعایت عدالت در پرداخت ها است

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری دوشنبه شب در حاشیه مراسم ترحیم پرستار مصطفی صادقی که در سانحه هوایی هلی‌کوپتر اورژانس ۱۱۵ آمل جان باخت، تشریح کرد: پرستاری از مشاغل بسیار سخت حساس و سخت بوده که خدمات آن مورد نیاز مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم  گفت: فداکاری‌های پرستاران بر همه مردم واضح است و آنها از همه توان خود برای ارائه خدمات بهره می‌گیرند اما متاسفانه مسئولان عزمی در برطرف کردن مشکل پرستاران ندارند.

وی بیان کرد: نیاز است تا مسئولان بیشتر از گذشته به پرستاران توجه کرده و از آنها حمایت کنند ولی حمایت‌های لازم مشاهده نمی‌شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اعلام اینکه مرحوم صادقی از پرستاران توانمند و تکنیسین‌های مهار در مرکز اورژانس بود که در سانحه هوایی جان خود را از دست داد، گفت: خدمت به مردم در راه رضایت خداوند از اجر و ثواب بالایی برخوردار است که خداوند خود پاداش‌ها را می‌دهد.

وی خاطر نشان شد: باید قدر پرستاران و خدمات ارزشمند آنها دانسته شود زیرا آنها در راه خدمت از جان خود می‌گذرند تا جان دیگران را نجات دهند.

شریفی‌مقدم با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی عدالت در نظام پرداخت رعایت شده و برای پرستاران بین دو تا سه برابر میزان معمول است، خاطرنشان کرد: ولی این روند در کشورمان مشاهده نمی‌شود و این عدم رعایت عدالت در پرداخت‌ها پرستاران را رنج می‌دهد.

وی مهم‌ترین بحث پرستاران را عدم رعایت عدالت در پرداخت‌ها دانست و بیان کرد: از جمله مشکلات قانون تعرفه‌گذاری است که حدود ۱۰ سال بر زمین مانده و با توجه به اینکه اعضای جامعه پرستاری، سازمان نظام پرستاری و خانه پرستار به شدت پیگیر آن هستند ولی مسئولان کشور عزمی برای اجرای آن از خود نشان نمی‌دهند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha