امروزه تنوع محصولات آرایشی به قدری زیاد است که ما را دچار سردرگمی می کند. برای تحقیق بد نیست سری به اینترنت بزنید. مطالب زیادی وجود دارد که می تواند کمک زیادی به شما کند.

بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست

سلامت نیوز: امروزه تنوع محصولات آرایشی به قدری زیاد است که ما را دچار سردرگمی می کند. برای تحقیق بد نیست سری به اینترنت بزنید. مطالب زیادی وجود دارد که می تواند کمک زیادی به شما کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، ، ما در بدونیم چندین نکته در رابطه با زیبایی آورده ایم که امیدواریم تا حدودی توانسته باشیم با این نکات شما را از سردرگمی درآورده باشیم. از جمله این نکات کارهایی هستند که نباید با پوست تان انجام دهید.

شستشوی صورت با صابون
صابون پوست را خشک می کند و اگر مدام استفاده شود لایه محافظ پوست را از بین می برد. در نتیجه باعث ایجاد التهاب و آکنه می شود. همچنین نباید از پاک کننده ها و شوینده هایی که حاوی سدیم لورث سولفات هستند استفاده کنید. به جای این ها می توانید لوسیون پاک کننده استفاده کنید.


استفاده از اسکراب
اسکراب ها به پوست آسیب رسانده و آن را زبر می کنند. تاثیرات این اسکراب ها کوتاه مدت هست بنابراین تشویق می شوید که به صورت پی در پی از آن استفاده کنید. مفیدترین اسکراب ها آن هایی هستند که حاوی اسید هستند.

بیش از حد مراقب پوست بودن
هر چه بیشتر نگران پوست تان باشید مشکلات بیشتری برای آن بوجود می آید. فقط کافی است اصول کلی را رعایت کنید تا پوستی سالم و لطیف داشته باشید. اگر مشکلاتی چون آکنه دارید قبل از این که خودتان اقدامی برای آن کنید به نزد متخصص پوست و زیبایی بروید.

آفتاب گیری
آفتاب برای پوست مضر است آسیب هایی که آفتاب به پوست وارد می کند پس از مدتی به شکل لکه روی پوست ظاهر می شود. به همین دلیل باید از پوست تان در مقابل آفتاب محافظت کنید. اگر می خواهید برنزه کنید از اسپری برنز کننده استفاده کنید.

اعتماد به تجویزهای اینترنتی
هیچوقت توصیه های غریبه ها را نمی توان با توصیه های متخصص زیبایی مقایسه کرد. شاید یکسری اعتقادات کلی در اینترنت وجود داشته باشد اما این پوست شماست و شما مسئول مراقبت از آن هستید. در اینترنت توصیه های اشتباه زیادی وجود دارد که ممکن است وضعیت را از آن چه که هست بدتر کند.
هنگام استفاده از محصولات مختلف حواستان به واکنش پوست تان نسبت به آن محصولات باشد. تا بزودی بفهمید که چه محصولی مناسب پوست تان است.


۴ گام روزانه برای محافظت از پوست

شستشو
از کرم های پاک کننده بدون صابون و کف های پاک کننده بدون سدیم لورث سولفات استفاده کنید. اگر روی صورت آرایش دارید ابتدا با یک پاک کننده آرایش، آب میسلار یا روغن هیدروفیلیک صورت را تمیز کنید و سپس با آب بشوئید.
بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست

استفاده از تونر
از تونرهای اسیدی استفاده کنید که بافت پوست را یکدست می کند، منافذ پوست را پاک می کند و به مراقبت پوست کمک می کند. تونرهای حاوی سالیسیلیک اسید تهیه کنید. این تونرها برای پوست های چرب مفید و به عنوان آلفاهیدروکسی اسید شناخته شده اند.

مرطوب کردن پوست
کرم مرطوب کننده را بر اساس نوع پوست تان انتخاب کنید. اما از آن انتظار تاثیر معجزه آسا نداشته باشید. کرم فقط یک لایه محافظی است که پوست را مرطوب می کند. اگر نیاز به مراقبت بیشتر دارید قبل از کرم سرم استفاده کنید.

ضدآفتاب
این دو خواهر دوقلو هستند که یکی از آن ها در شمال آمریکا زندگی می کند و سیگار نمی کشد. اما دیگری در کالیفرنیا زندگی می کند و سیگار می کشد. تصمیم خودتان است که ضدآفتاب استفاده بکنید یا نکنید اما با نگاه کردن به این عکس ها باید متوجه شوید که فرق بین کرم ضد آفتاب و کرم های حاوی اس پی اف تا چه حد می تواند باشد.

چندین نکته در رابطه با مراقبت پوست

    برای از بین بردن لکه های سیاه محصولات شامل سالیسیلیک اسید یا روغن های ساده مثل روغن زیتون استفاده کنید. کمی روی بینی یا روی نقاط لکه دار بزنید و ماساژ دهید. بعد از مدتی شاهد کم رنگ شدن لکه ها خواهید بود.
    بهترین مراقبت آنتی باکتریال برای پوست بنزوئیل پراکسید می باشد که برای چربی زیادی پوست نیز مفید هست. آنتی بیوتیک ها هم خوب هستند. اما با نادیده گرفتن این ها باکتری ها خیلی زود رشد می کنند.
    لکه های جای جوش و هیپرپیگمانتاسیون یا همان لکه های سیاه با اسیدها و ویتامین C قابل درمان هستند. البته اسیدها جای جوش های عمیق را از بین نمی برند و برای درمان آن ها بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha