سخنگوی ناجا با بیان اینکه هر سه ساعت یک نفر جان خود را به خاطر سوء مصرف مواد مخدر از دست می دهد گفت: این تعداد در ماه به 240 نفر می رسد.

هر سه ساعت یک نفر به خاطر سوء مصرف مواد مخدر می میرد

سلامت نیوز:سخنگوی ناجا با بیان اینکه هر سه ساعت یک نفر جان خود را به خاطر سوء مصرف مواد مخدر از دست می دهد گفت: این تعداد در ماه به 240 نفر می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  سردار سرتیپ دوم سعید منتظرالمهدی در نشست خبری گفت: از فردا با دستور فرمانده ناجا به مدت 10 روز همه وسائط نقلیه توقیفی غیر از خودروهای دارای دستور قضائی و شکایت می توانند ترخیص می شوند.

وی افزود: صاحبان این خودروها با حضور در ستادهای ترخیص خودرو در سراسر کشور می توانند خوردوهای توقیفی خود را ترخیص کنند.
سخنگوی ناجا همچنین از کاهش 3 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در شش ماهه ابتدای سال 95 خبر داد.


وی گفت:  این کاهش تلفات با وجود افزایش 33 درصدی شماره گذاری وسائط نقلیه در مقایسه با نیم سال نخست سال گذشته بوده است.
سردار منتظرالمهدی افزود: بیش از 28 میلیون و 935 هزار وسیله نقلیه وجود دارد که در این بین بیش از 10 میلیون و 800 هزار سهم موتورسیکلت هاست.
سخنگوی ناجا گفت: در نیم سال اول امسال؛ 948 هزار و 925 خودرو شماره گذاری شده است.


سردار منتظرالمهدی با اشاره به سه عامل اصلی حوادث رانندگی افزود: تخطی از سرعت مطمئنه 20 درصد، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم 22 درصد و عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی 39 درصد را در صحنه تصادفات به خود اختصاص داده اند.


وی از کسب رتبه سوم پلیس ایران در کنفرانس جهانی پیشگیری مصدومیت ها و ارتقاء ایمنی خبر داد و گفت: دوازدهمین کنفرانس پیشگیری مصدومیت ها و ارتقاء ایمنی با حضور 133 کشور برگزار شد که در این بین سوئد و فنلاند رتبه اول و دوم را کسب کردند و ایران رتبه سوم را به خود اختصاص داد.


سردار منتظرالمهدی گفت: از فردا به مدت 10 روز همه وسائط نقلیه توقیفی غیر از خودروهای دارای دستور قضائی و شکایت می توانند ترخیص شوند و صاحبان خودروها با حضور در ستادهای ترخیص خودرو در سراسر کشور می توانند خوردوهای توقیفی خود را ترخیص کنند.
سخنگوی ناجا از کاهش 4 درصدی سرقت ها در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: در این مدت کاهش 20 درصدی سرقت از بانک ها را نیز شاهد بودیم که 80 درصد آنها کشف و سارقین آنها دستگیر شدند.
وی افزود: این کاهش سرقت، در تعامل پلیس پیشگیری ناجا و بانک های کشور ایجاد شده است که در این بین بانک های خصوصی بیشترین همکاری را داشتند.


سردار منتظرالمهدی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال کاهش 10 درصدی قتل، افزایش دو درصدی سرقت خودروها را داشته ایم که در این بین خودروی پراید با 71 درصد در مقام نخست سرقت خودرو قرار دارد.
این مقام مسئول ناجا گفت: 39 درصد سرقت ها بزرگ و 61 درصد نیز خرد بوده است که سرقت از منازل مسکونی بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.


وی با بیان اینکه در بین سرقت های خرد افزایش 12 درصدی کیف قاپی را داشته ایم افزود: کیف قاپی رتبه نخست را در بین سرقت های خرد به خود اختصاص داده که بیشتر این سرقت ها از سوی معتادان متجاهر انجام شده است.


سخنگوی ناجا از کاهش 24 درصدی نزاع و درگیری نیز در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: این موضوع در کنترل هیجان و خشم ایجاد شده است.
سردار منتظرالمهدی ادامه داد: درباره کشفیات قاچاق کالا و ارز افزایش 34 درصدی ارزش ریالی داشته ایم و این هم برگرفته از تمرکز بر روی باندهای سازمان یافته است که در دستور کار قرار دارد.


وی با بیان اینکه هر سه ساعت یک نفر جان خود را به خاطر سوء مصرف مواد مخدر از دست می دهد گفت: این تعداد در ماه به 240 نفر می رسد.
سخنگوی ناجا به افزایش 13 درصدی کشفیات مواد مخدر نیز اشاره کرد و افزود: در این بین کشف مورفین افزایش 124 درصدی داشته است در همین زمینه افزایش 10 درصدی دستگیری را نیز شاهد بوده ایم.


وی به تشکیل 215 هزار پرونده در کلانتری ها اشاره کرد و گفت: 72 درصد این پرونده ها بعد از ارجاع به کلانتری منجر به صلح شده است.
سردار منتظرالمهدی از افزایش 48 درصدی جرایم رایانه ای در ابتدای شش ماهه امسال نیز خبر داد و افزود: بیشتر این جرایم کلاهبرداری مالی با اکتساب 81 درصد بوده است.


وی از برگزاری نمایشگاه ایپاس در مصلای امام خمینی نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از 300 شرکت داخلی و خارجی از 26 تا 29 مهرماه در مصلای امام خمینی برگزار می شود و شرکت های داخلی و خارجی محصولات خود را عرضه می کنند.


شعار هفته ناجا؛ «همه با هم برای امنیت و آرامش »
سخنگوی نیروی انتظامی گفت: شعار امسال برای هفته ناجا نه برای یک روز بلکه برای تمام سال «همه با هم برای امنیت و آرامش» است.
سردار سرتیپ سعید منتظرالمهدی در نشست خبری با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی فرصتی برای ارائه خدمات مضاعف در کارنامه یک ساله است به اهداف برنامه های این هفته اشاره کرد و افزود: برقراری ارتباط، افزایش اعتماد، جذب مشارکت های مردمی و افزون نمودن سرمایه های بی بدیل اجتماعی از جمله اهداف برنامه هاست.


وی با بیان اینکه امنیت گمشده ای است که از دیر زمان در پی آن هستیم گفت: در فضای نخبگی دو نوع امنیت اجتماعی و امنیت عمومی داریم؛ امنیت اجتماعی در مدار هنجارهایی برگرفته از ارزش ها و بر پایه رفتار مردم و دور از مجازات استوار است.


سردار منتظرالمهدی با اشاره به امنیت عمومی افزود: امنیت عمومی توافقی است و قانونگذار ابلاغ می کند و عدول از آن مجازات دارد و بازیگران آن سیستم های حاکمیتی و پلیس هستند که بر گرفته از همه پتانسیل ها و در رأس آن مردم ایجاد می شود تا بتوانند نظم و امنیت را در جامعه ایجاد کنند.
وی گفت: امنیت پایدار با حضور همگان و همگام با مسئولان صورت می گیرد و اگر امنیت اجتماعی و عمومی به درستی انجام شد در سایه آن آرامش و ایمنی ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha