سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 193904

چاقی تنها به معنی افزایش وزن نیست و بدن با تجمع چربی در هر قسمت از بدن به شما اطلاع می دهد که در آن قسمت از بدن مشکلی جدی وجود دارد.

تجمع چربی در قسمتهای مختلف بدن نشانه چیست؟

سلامت نیوز:چاقی تنها به معنی افزایش وزن نیست و بدن با تجمع چربی در هر قسمت از بدن به شما اطلاع می دهد که در آن قسمت از بدن مشکلی جدی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اگر این بار در جلوی آینه متوجه ناهنجاری هایی در بدن خود شدید، شما هم به مشکل فراگیر چاقی موضعی مبتلا شده اید.

براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان دچار مشکل چاقی هستند و بر اثر آن از انواع بیماری های مزمن با سخت درمان رنج می برند.

کارشناسان براساس نوع مدل چاقی و محل آن در بدن افراد، علل مختلفی را در به وجود آمدن این توده های چربی به ظاهر بی آزار عنوان کرده اند.

اشکال مختلف چاقی عبارتند از چاقی ناحیه بالاتنه بدن، چاقی در ناحیه حفره شکمی، چاقی در ناحیه ران و پاها و چاقی در ناحیه پشت کمر که هرکدام به دلایلی خاص به وجود می آیند.

برخی از انواع گونه های چاقی در زنان و برخی در مردان متداول است، که دلیل این امر تفاوت های بیولوژیک بین زنان و مردان، بارداری در خانم ها، محل متفاوت تجمع چربی در بدن، بروز افسردگی بیشتر در خانم ها و تفاوت در ساختار بدنی زنان و مردان است.

کارشناسان معتقدند کم تحرکی در افراد، رژیم غذایی حاوی مواد چرب و شیرین، افسردگی و نشستن برای ساعات طولانی در ایجاد فرم چاقی در ناحیه شکم موثر است، پس اگر دچار چاقی شکمی هستید هر روز به مدت نیم ساعت پیاده روی، شنا یا دوچرخه سواری انجام دهید تا علاوه بر بدست آوردن تناسب اندام، از ابتلا به بیماری در امان بمانید.

براساس تحقیقات چاقی در ناحیه بالا تنه می تواند نشانه ابتلای افراد به بیماری دیابت نوع دو، قطع تنفس در هنگام خواب، فشار خون بالا و رژیم غذایی فاقد مواد مغذی باشد که بر اعتماد به نفس آنها در جامعه تاثیر منفی می گذارد.

تجمع چربی در ناحیه تحتانی شکم می تواند نشان دهنده وجود استرس، افسردگی و اضطراب در افراد باشد که علاوه بر تحرک نیاز است تا فرد نسبت به تثبیت وضعیت روانی خود و مراجعه به متخصص برای کنترل خلق و خو اقدام کند، این نوع چاقی معمولاً در افراد دچار ناراحتی و هراس مشاهده می شود.

چاقی در نیم تنه پایینی بدن اغلب در زنان باردار دیده می شود و به دنبال بی تحرکی، عدم رعایت رژیم غذایی و افزایش وزن پس از بارداری در آنها ماندگار می شود و معمولاً کم کردن وزن برای این شکل از چاقی سخت تر از سایر گونه های چاقی است.

چاقی در ناحیه پشت کمر نیز اغلب در اثر بی تحرکی و رژیم غذایی سرشار از قند در افراد رخ می دهد و با انجام ورزش های هوازی و شنا می توان این فرم از چاقی را به سرعت از بین برد.

چاقی سبب ابتلای افراد به انواع بیماری ها می شود و فرد را به لحاظ اجتماعی با مشکلات متعددی از جمله افت کیفیت زندگی کاری و تحصیلی، تنهایی، مشکل در ازدواج،پیدا نکردن لباس مناسب و اختصاص بودجه بالا برای خرید مواد غذایی مازاد مواجه می کند.

منبع:FHFN

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha