رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: سلول درمانی چشم اندازنوینی برای درمان زخم های مزمن فراهم می کند و در حال حاضر درمرحله مطالعه و تحقیق قرار دارد.

سلامت نیوز: رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: سلول درمانی چشم اندازنوینی برای درمان زخم های مزمن فراهم می کند و در حال حاضر درمرحله مطالعه و تحقیق قرار دارد.


به گزار ش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر سید مهدی طبایی  اظهار کرد: سلول درمانی یک دورنمایی مناسی برای دست یافتن به روش های جدید در درمان زخم های مزمن است تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.


وی افزود: سلول درمانی در ترمیم زخم به صورت پروژه های پژوهشی در مراکز تحقیقاتی در حال انجام است و در پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی نیز با همکاری مراکز مختلف تحقیقاتی این کار مهم در حال انجام است.


طبایی با اشاره به اینکه تقریبا این روش در دنیا در مرحله تحقیق است، بیان کرد:سلول درمانی در حال حاضر روش به اثبات رسیده ای نیست اما مطالعات در این زمینه درحال تکمیل است.


وی گفت: زخم های مزمن علت های مختلفی دارد و نمی توان یک نسخه برای همه زخم ها پیچید، اما بسته به نوع، علت، شدت زخم و وضعیت عمومی بیمار ممکن است سلول درمانی هم به عنوان یک راه درمانی به بیماران توصیه شود.


رئیس سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با اشاره به اینکه زخم ها یک ضایعات پوستی هستند، گفت: زخم می تواند تظاهری از سرطان هایی مانند خون و سینه باشد که به صورت ضایعات پوستی یا زخم، خودش را نشان می دهد.


طبایی افزود: گسترش سرطان بر روی پوست می تواند اثراتی داشته باشند و این موضوع یکی از راه های تشخیص سرطان است و از راه پوست مشخص می شود که فرد چه سرطان نهفته ای دارد.


وی گفت: گاهی مواقع از طریق نمونه برداری ضایعات پوستی می توان به نوع سرطان نهفته در بدن دست یافت.
وی ادامه داد که در اغلب موارد از این طریق،نوع سرطان مشخص می شود. منشاء سلول های سرطانی در پوست که به صورت زخم خود را نشان می دهند را می توان شناسایی کرد و از این طریق مشخص کرد که کدام ارگان بدن مانند کبد، کلیه و مغز به این بیماری مبتلا شده است.


وی گفت: سرطان های پوستی یکی از علل ایجاد زخم های بدخیم پوستی هستند و از شایع ترین آنها سلول پایه ای پوست و سرطان سلول های شاخی پوست می یاشند.


طبایی به برگزاری سومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت از 5 تا 7 آبان ماده در سالن همایش بیمارستان میلاد تهران اشاره کرد و گفت: این کنگره در دو بخش بالینی و علوم پایه برگزار می شود.


وی، درماتولوژی،طب داخلی و جراحی، زخم ناشی از عوامل محیطی و حوادث، جنگ و شغل، توان بخشی، پرستاری و پیشگیری و عوامل روان شناختی و اجتماعی و تکنولوژی های نوین از قبیل PRP، لیزر و فشار منفی را عمده ترین محورهای این کنگره در بخش بالینی اعلام کرد.
رئیس سومین کنگره ملی زخم وترمیم بافت گفت: در بخش علوم پایه محورهایی مانند مهندسی بافت و طب بازساختی در ترمیم، زیست فناوری در ترمیم، فیزیوپاتولوژی ، فارماکولوژی و میکروبیولوژی در زخم، بیوشیمی و بیوفیزیک درترمیم و بیوانفورمانیک در ترمیم زخم از مهمترین محورهای کنگره در بخش علوم پایه است.


وی اظهار کرد که این کنگره دارای تا 18 امتیاز بازآموزی است وهمچنین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره از 31 شهریور به 15 مهرماه تمدید شده است.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha