کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور خبر داد.

سامانه باراشی امروز، وارد کشور می شود/ کاهش دما در پایتخت

سلامت نیوز: کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرکرده  با بیان اینکه در فصل پاییز تفاوت دمایی از صبح تا شب به حدی است که به 20 تا 30 درجه می رسد، افزود: این تفاوت دمایی در این روزها کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در امروز گفت: این سامانه  وجب بارندگی در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و به تدریج در استان های گیلان و مازندران می شود.
 

وی با بیان اینکه با گسترش این سامانه  فردا پنجشنبه در استان های گلستان و خراسان شمالی نیز بارندگی خواهیم داشت، افزود: این در حالی است که جمعه نیز سامانه  جدید بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور می شود و سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور را در بر می گیرد.
سرکرده گفت:‌ دامنه های جنوبی البرز فردا  باید منتظر بادهای شدید باشد که سرعت این بادها بالغ بر 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
 

کارشناس هواشناسی افزود: این پدیده در استان های تهران، قزوین، البرز، شمال اصفهان و سمنان رخ خواهد داد که باعث تولید گرد وخاک و کاهش دید می شود.
 

او با اشاره به استان های حاشیه غربی کشور نیز گفت: استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان نیز شاهد بادهای شدید خواهند بود که تولید گردوخاک در این استان ها را پیش بینی می کنیم.
 

سر کرده تصریح کرد: برای سایر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف پیش بینی می شود.
او افزود: آب های جنوبی و شمالی کشور از جمله دریای خزر، خلیج فارس و عمان مواج پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی بیشینه دمای هوای امروز تهران را 31 درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت: در روزهای آینده شاهد کاهش دما در پایتخت خواهیم بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha