یکی از وکلای خانواده مرحوم عباس کیارستمی نسبت به صدور رأی احتمالی برای پرونده پزشکی این کارگردان سینما بدون توجه به موارد اعلامی در لایحه تقدیمی اعتراض کرد.

اعتراض وکیل کیارستمی به صدور رای بدون توجه به نواقص اعلامی

سلامت نیوز: یکی از وکلای خانواده مرحوم عباس کیارستمی نسبت به صدور رأی احتمالی برای پرونده پزشکی این کارگردان سینما بدون توجه به موارد اعلامی در لایحه تقدیمی اعتراض کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عادل مقدس بیان کرد: سازمان نظام پزشکی پیش از این نسبت به یکی از پزشکان معالج مرحوم عباس کیارستمی طرح دعوی کرده و طبق گزارشی که روز گذشته (ششم مهرماه) منتشر شده قرار است نسبت به همان شخص اعلام رأی کند. این در حالی است که در جلسه 28 شهریورماه هیأت بدوی نواقصی را نسبت به آن کیفرخواست مطرح نمودیم و از دو شخص حقیقی و حقوقی دیگر هم به وکالت از خانواده کیارستمی شکایت نمودیم.

او اضافه کرد: در جلسه مذکور یک لایحه هشت بندی ارائه و در آن تأکید کردیم که در کیفرخواست صادره نسبت به شخص اول نواقصی وجود دارد و از دو شخص دیگر هم شکایت کردیم که بررسی‌هایی درباره آن‌ها انجام نشده است. بنابراین با توجه به ناقص بودن پرونده وکیفرخواست صادره انتظار می‌رود بررسی‌ها کامل شود.

مقدس ادامه داد: رییس هیات بدوی به خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند که مدارکی برای رسیدگی مورد نیاز است که البته این امر رسما به ما اعلام نشد اما با این حال ما آن‌ها را آماده کردیم و مدارکی از جمله جواز دفن و پرونده پزشکی عباس کیارستمی در بیمارستان پاریس را هم به هیأت بدوی ارائه کردیم.

وکیل خانواده زنده‌یاد عباس کیارستمی اظهار کرد: امیدوارم هیأت بدوی نظام پزشکی بر اساس قانون و به دور از حواشی که برای این پرونده به وجود آمده است نسبت به تصمیم مقتضی و شایسته مبنی بر قبول نواقص و ارجاع پرونده به دادسرا جهت تحقیقات تکمیلی دستورات لازم را صادر نماید.چرا که صدور هر رأی بدون در نظر گرفتن این موارد صحیح نمی‌باشد.

مقدس همچنین درباره‌ی خبرهای منتشر شده از صدور حکم پزشک معالج عباس کیارستمی گفت: تاکنون حکمی به ما ابلاغ نشده است.

عباس کیارستمی، کارگردان «خانه دوست کجاست؟» که برای ادامه درمان بیماری خود به فرانسه سفر کرده بود، در سن ۷۶ سالگی و در ماه تولدش تیر ماه درگذشت.

این کارگردان سرشناس سینمای ایران و هنرمند عکاس که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود و در ماه‌های اخیر هم چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا به تصمیم خودش 8 تیر ماه برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.

کیارستمی در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha