عضو هیأت مدیره انجمن عفونی کودکان گفت: برای جلوگیری از سیاه شدن دندان‌های نوزاد تنها کافی است پس از مصرف قطره آهن، دو سه قطره آب جوشیده خنک شده را در دهان نوزاد ریخته که آهن را از روی دندان‌ها بشوید.

همه نوزادان باید از ۶ تا ۲۴ ماهگی قطره آهن مصرف کنند

سلامت نیوز:عضو هیأت مدیره انجمن عفونی کودکان گفت: برای جلوگیری از سیاه شدن دندان‌های نوزاد تنها کافی است پس از مصرف قطره آهن، دو سه قطره آب جوشیده خنک شده را در دهان نوزاد ریخته که آهن را از روی دندان‌ها بشوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسین معصومی اصل  گفت: بسیاری از مادران از ترس سیاه شدن دندان کودکان، مصرف قطره آهن را قطع می‌کنند و با این کارشان سبب کم‌خونی فرزند خود می‌شوند.

وی در خصوص زمان مصرف قطره آهن گفت: برای همه نوزادان ضروری است که از 6 تا 24 ماهگی قطره آهن مصرف کنند.

این متخصص عفونی کودکان افزود: برای جلوگیری از سیاه شدن دندان‌های نوزاد تنها کافی است پس از مصرف قطره آهن، دو سه قطره آب جوشیده خنک شده را در دهان نوزاد ریخته که آهن را از روی دندان‌ها بشوید. مادران بدانند که با این کار، قطعاً دندان نوزادان آنها رنگی نمی‌شود.

معصومی اصل در پاسخ به این سؤال که آیا حل کردن قطره آهن در آب میوه صحیح است یا خیر، گفت: مخلوط کردن آهن با آب میوه، میزان جذب آهن را کم و زیاد می‌کند، پس بهتر است این قطره بدون هیچ ماده همراهی مصرف شود.

وی گفت: بعضی از مادران بعد از چکاندن قطره آهن، بدون مصرف آب جوشیده نوزاد را می‌خوابانند و این کار باعث می‌شود آهن در دندان نوزاد رسوب کرده و سیاه شدن دندان را در پی داشته باشد.

این متخصص عفونی کودکان در پایان گفت: مصرف این قطره در بعضی کودکان حالت تهوع ایجاد می‌کند، برای جلوگیری از این حالت کافی است مصرف قطره را به دو نوبت در روز تقسیم کنند، مثلاً اگر قرار است روزانه 16قطره مصرف شود، ابتدا 8 قطره و بعد از ربع ساعت مجدداً 8 قطره دیگر را بخورانند. همچنین دقت داشته باشند هرگز به زورقطره را در دهان کودک نریزند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha