دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 19401

همانطور که میدانید خرو پف یک عامل خطر برای فشار خون بالا ، بیماری عروق کرونر و نارسایی قلبی است.شاید امتحان کردن این چند راه شما را از خروپف نجات دهد.

به گزارش سلامت نیوز ، خروپف به دلیل مسدود شدن مجرای تنفسی اتفاق می افتد حال ممکن است این انسداد  بعلت یک سرماخوردگی و یا ناهنجاری های آناتومیکی در بینی و یا گلو باشد.در هر حال، شایع ترین علت خروپف این است که عضلات اطراف و یا داخل گلو بیش از حد شل و در حال استراحت می باشند .این بدان معناست که مدخل ورودی گلو باریک می شود و هوا برای عبور با مشکل مواجه می گردد. در حالیکه شخص به همان اندازه هوا برای ریه ها نیازمند است در نتیجه سرعت تنفس افزایش می یابد و زبان کوچک  و کام نرم  شروع به لرزش می کنند. این صدا که در اثر این لرزش ایجاد می شود خروپف نامیده می شود.
خروپف به عملکرد افراد در طول مدت روز آسیب میرساند.
1. مطالعات دانشگاه زوریخ نشان میدهد که افراد بومی که از سازهای بادی استفاده میکنند کمتر دچار خروپف میشوند.سازهای بادی موجب تقویت عضلات و منبسط کردن مجرای تنفسی میشود و به همین دلیل افرادی که از این نوع سازها استفاده میکنند کمتر در معرض خروپف قرار میگیرند.
2. بعضی از ورزشهای زبان منجر به شکل گیری بهتر ، ورزیدگی و در نتیجه قرار گرفتن بهتر آن در دهان میشود.برای این ورزش ابتدا با دو انگشت دهان خود را کاملا باز کنید سپس اجازه بدهید زبانتان به مدت سه ثانیه از دهانتان آویخته شود.
3. یک قالب از پیش آماده شده را میان دندانهایتان قرار دهید تا زمانی که خواب هستید مجرای تنفسیتان را باز نگه دارد.مواظب باشید اندازه آن به گونه ای طراحی شده باشد که در خواب به داخل مجرای تنفسی سقوط نکند.
4. با عمل جراحی و کاهش حجم بافت نرم در مجاری بینی میتوانید  لذت یک خواب عمیق را تجربه کنید.
5. اگر تحمل پوشیدن ماسک بر بینی و صورت خود در تمام طول شب را دارید میتوانید این روش را هم امتحان کنید.
6. ممکن است سر و صدای ایجاد شده به دلیل گرفتگی بینی و عفونت سینوسها باشد ، برای حل این مشکل میتوانید از انواع روان کننده های بینی ، قطره ها و یا اسپری ها استفاده کرد.
7. طب سوزنی می تواند این وضعیت را با کاهش التهاب محلی برطرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha