عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با اشاره به فاز سوم طرح تحول سلامت و چند برابر شدن تعرفه‌های پزشکی در ادامه بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها را ناشی از ین افزایش چندین برابری تعرفه‌ها دانست.

سلامت نیوز: عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با اشاره به فاز سوم طرح تحول سلامت و چند برابر شدن تعرفه‌های پزشکی در ادامه بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها را ناشی از ین افزایش چندین برابری تعرفه‌ها دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ،حسین علی‌نسائی با بیان این‌که حق بیمه‌ها هم در این راستا افزایش یافت، اظهار کرد: البته این افزایش حق بیمه‌ها کفاف افزایش تعرفه‌های پزشکی را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین یکی از ۱۱ دانشگاه در کشور است که طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد را اجرا نکرد از این‌رو توانسته معوقات سال پیش را به‌طور کامل تسویه پرداخت اضافه‌کار به‌روز و کارانه‌ها را هر دو ماه یک‌بار تا خردادماه پرداخت کرده است.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین با بیان این‌که دانشگاه‌های دیگر با اجرای طرح قاصدک پرداخت اضافه‌کار و کارانه توامان است، خاطرنشان کرد: از شرایط اجرای طرح تحول سلامت پرداختی به‌روز بود در حالی که عملاً پاسخ معکوس داد.

علی‌نسائی با اشاره به ناموفق بودن طرح تحول سلامت که اجرای طرح قاصدک وضعیت را بدتر کرد، تصریح کرد: هم‌اکنون دریافتی مسئولان در کشور سقف دارد و سقف حقوقی متخصصان ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است البته سازمان بازرسی و دیوان محاسابات باید در میزان دریافتی متخصصان نظارت و بررسی بیشتری داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت ورود مستقیم مجلس در خصوص رعایت سقف دریافتی متخصصان افزود: در پی شکایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قائم مقام سازمان نظام پرستاری مستندات در خصوص دریافتی‌های نامتعارف ارائه شد که البته سیستم کنترلی باید نظارت جدی‌تری در این‌باره داشته باشد.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با تأکید بر ضرورت وجود سیستم کنترلی و نظارتی در خصوص میزان پرداختی‌ها یادآور شد: باید مجموع پرداختی‌ها و نه حقوق متخصصان بررسی شود چون عنوان شده کارانه پزشکان به سبب درآمدزایی آن‌ها برای بیمارستان است آیا سایر پرسنل بیمارستانی نمی‌توانند برای بیمارستان درآمدزایی داشته باشند؟

علی‌نسائی خاطرنشان کرد: نباید مجموع پرداختی متخصصان از میزان سقف تعیین شده بیشتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha