یک متخصص طب سنتی گفت: «فست‌فود»، غذاهای کنسروی و یخ‌زده و مصرف بی‌رویه شکر عاملان اصلی چاقی فراگیر جهانی هستند.

فست‌فودها, غذاهای کنسروی, یخ‌زده و شکر عاملان اصلی چاقی

سلامت نیوز:    یک متخصص طب سنتی گفت: «فست‌فود»، غذاهای کنسروی و یخ‌زده و مصرف بی‌رویه شکر عاملان اصلی چاقی فراگیر جهانی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم, ناصر رضایی‌پور, درباره چاقی اظهار داشت: بر پایه گزارشی در مجله تخصصی "لانست"، به‌طور متوسط از هر 10 مرد، بیش از یک نفر و از هر 7 زن، یک نفر اضافه وزن شدید دارند.

به‌گفته وی نتایج پژوهشی از سوی سازمان جهانی بهداشت، به‌روی 20 میلیون مرد بالغ در 186 کشور نشان داد حدود یک درصد از مردان و دو درصد از زنان دنیا (حدود 55 میلیون نفر)، چاقی بیمارگونه دارند.

این متخصص طب سنتی افزود: با درک این تهدید بزرگ سلامتی بشر سازمان ملل متحد از سال 2015، روز 11 اکتبر/19 مهرماه را «روز جهانی مبارزه با چاقی مفرط» نام‌گذاری کرد. این نهاد «تغذیه غربی» مرتبط با «فست‌فود»، غذاهای کنسروی و یخ‌زده و مصرف بی‌رویه شکر را عاملان اصلی چاقی فراگیر جهانی می‌داند.

رضایی‌پور ادامه داد: سازمان ملل متحد و سازمان جهانی غذا، در گزارش مفصلی اعلام کردند که نه‌تنها در تحقق اهداف جهانی برای مبارزه با چاقی مفرط موفق نبوده‌اند، بلکه پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2025، بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان با چاقی مفرط و عوارض ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند.

وی بیان داشت: این گزارش تأکید می‌کند که با این وضع، روند ابتلا به بیماری‌های ناشی از چاقی، از جمله دیابت، برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی ــ عروقی نیز گسترش چشمگیری خواهد داشت و چاقی مفرط و عوارض آن، در کشورهای منطقه خاورمیانه، حوزه دریای کارائیب، شرق و جنوب‌شرقی آسیا، آمریکای جنوبی و برخی کشورهای آفریقا، تا سال 2025 به مشکل بزرگ تبدیل خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha