عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معتقد است که افراد جوان به صورت وسواس گونه خواستار تغییر در دندان های سالم و زیبای خود، همگام با مسائلی مانند مد روز هستند.

گرایش جوانان به داشتن دندان های درشت و سفید

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معتقد است که افراد جوان به صورت وسواس گونه خواستار تغییر در دندان های سالم و زیبای خود، همگام با مسائلی مانند مد روز هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر شیلا امامیه عضو کمیته اجرایی شانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران که قرار است از چهارم تا هفتم آبان ۹۵ در هتل المپیک تهران برگزار شود، افزود: لبخند زیبا منعکس کننده احساس درونی، اعتماد به نفس و جذابیت فرد است.

وی گفت: از آنجا که در دنیای امروز، زیبایی یکی از  دغدغه های افراد در سنین مختلف و اقشار مختلف فرهنگی است، میزان تقاضا در رابطه با دندانپزشکی زیبایی نیز بسیار فراگیر شده اما آنچه که باید توجه کرد این است که زیبایی به چه قیمتی حاصل بشو.

این متخصص ترمیمی و زیبایی، ادامه داد: برآورد اینکه چه مسائلی را نادیده می گیریم تا زیبایی به دست آوریم از اهمیت خاصی برخوردار است و با پیشرفت علم و ابداع روش های ساده تر و محافظه کارانه تر می توان زیبایی دندان ها را به خوبی تامین نمود.

امامیه اظهار داشت: امروزه شاهد هستیم که خصوصا افراد جوان جامعه به صورت وسواس گونه خواستار تغییر در دندان های سالم و زیبای خود، همگام با مسائلی مانند مد روز هستند. این مسئله باعث شده که اکثریت خواستار داشتن دندان های درشت و بیش از حد سفید باشند که به زعم دندانپزشکان منطبق با اصول زیبایی نیست.

وی افزود: به رغم این حقیقت که مسائل اقتصادی در همه امور از جمله مسائل پزشکی سایه انداخته است اما در کشور ما وجدان کاری باعث شده دندانپزشکان با اولویت قرار دادن سلامت بیمار، طرح درمان را بر مبنای شرایط و در نظر گرفتن وضعیت بیمار تنظیم کنند.

عضو کمیته اجرایی شانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی گفت: در این راستا همواره هدف انجمن متخصصین ترمیمی و زیبایی، آموزش روش های پیشگیری از پوسیدگی و تخریب ساختار دندانی، آموزش بهداشت و ترویج روش های محافظه کارانه تر زیبایی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین ترمیمی و زیبایی با شعار «علم و هنر در خدمت سلامت و کرامت بیماران» و با همت انجمن متخصصین ترمیمی و زیبایی و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و در راستای بازنگری مسائل پیشگیرانه از آسیب های دندانی، ارتقاء سلامت دندان ها و زیبایی با هدف تکریم بیماران برگزار خواهد شد تا دندانپزشکان با بهترین و به روزترین و مناسب ترین روش های درمانی بر مبنای شرایط بیمار آشنا شوند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha