شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 194133

فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی با اشاره به علائم بیماری «کیمباخ» گفت:سن شایع ابتلا به این بیماری 20 تا 40 سالگی بوده و مردان نسبت به زنان بیشتر مبتلا به کیمباخ می‌شوند.

علائم بیماری «کیمباخ»

سلامت نیوز:فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی با اشاره به علائم بیماری «کیمباخ» گفت:سن شایع ابتلا به این بیماری 20 تا 40 سالگی بوده و مردان نسبت به زنان بیشتر مبتلا به کیمباخ می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،رضا شهریار اظهار داشت: این بیماری جزء بیماری‌های نسبتاً‌ نادر دست است و سیاه شدن استخوان هلالی مچ دست نیز به شمار می‌رود. درد مچ دست، محدودیت حرکت مچ، کاهش قدرت دست و ... از جمله نشانه‌های ابتلا به این بیماری بوده که اکثر مواقع به صورت تدریجی در فرد بروز می‌کند.

وی افزود:‌هیچ عامل زمینه‌ای همچون ضربه و فعالیت سنگین به صورت مشخص برای به وجود آوردن آن قطعی نشده است. سن شایع ابتلا به این بیماری 20 تا 40 سالگی بوده و مردان نسبت به زنان بیشتر مبتلا به کیمباخ می‌شوند. همچنین افرادی که فعالیت یدی شدید دارند در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی با اشاره به اینکه علائم بیماری اکثر مواقع به صورت مبهم است، گفت: بازدهی کاری این بیماری سبب شده که درمان آن بسیار حائز اهمیت باشد. البته عوارض این بیماری قابل درمان نیست ولی می‌توان آن را کاهش داد.

کامرانی اضافه کرد: پیشگیری از این بیماری به دلیل اینکه علت آن شناخته شده نیست، وجود ندارد و معمولاً تنها راه درمان آن می‌تواند جراحی باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha