متخصص ارتوپدی گفت: مادران می‌توانند با چک کردن اندام نوزاد تازه متولد شده خود مشکلات ارتوپدی همچون اختلال شدید در تقارن یا طول اندام را متوجه شده و برای درمان نوزاد خود اقدام کنند.

مشکلات ارتوپدی نوزادان زیر یک ماه به صورت کامل درمان می‌شود

سلامت نیوز:متخصص ارتوپدی گفت: مادران می‌توانند با چک کردن اندام نوزاد تازه متولد شده خود مشکلات ارتوپدی همچون اختلال شدید در تقارن یا طول اندام را متوجه شده و برای درمان نوزاد خود اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،بابک رضی‌زاده  گفت: دو مشکل شایع ارتوپدی که ممکن است در نوزادان خود را نشان دهد، پاچنبری بودن و مشکل در شکل‌گیری مفصل لگن است.

رضی‌زاده گفت: علت اصلی این مشکلات نوزادان، شناخته شده نیست، اما می‌تواند به دلایل ژنتیکی یا فضای تنگ داخل رحم باشد.

وی در خصوص پاچنبری بودن نوزادان گفت: پا در حالت طبیعی یا وضعیت سالم و صاف دارد یا کمی به سمت خارج متمایل است، اما در این بیماران، پا به شدت به سمت داخل چرخیده است.

این متخصص ارتوپدی اضافه کرد: بعضی نوزادان زمانی که به دنیا می‌آیند، مفصل آنها یا نیمه دررفته است یا به طور کامل با مشکل دررفتگی مواجه است که در این حالت اگر زود یعنی زیر یک ماه مشکل آنها تشخیص داده شود، درمان به صورت کامل انجام می‌شود.

وی گفت: مادران می‌توانند با چک کردن اندام نوزاد تازه متولد شده،مشکل ارتوپدی فرزند خودر ا متوجه شوند. در این حالت هرگونه اختلال شدید در تقارن اندام یا طول اندام و چین‌های ناحیه لگن می‌تواند زنگ خطری برای این مشکلات باشد. البته باید گفت موارد خفیف جز با معاینات دقیق پزشکی قابل تشخیص نیستند.

رضی‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا تمامی نوزادان در بدو تولد در بیمارستان چک می‌شوند تا در صورت وجود مشکلات مختلف برای درمان ارجاع داده شوند، گفت: معمولاً تمامی نوزادان تازه متولد شده توسط متخصص اطفال معاینه می‌شوند و مواردی که تشخیص داده نشود بسیار کم و نادر است و در صورت عدم تشخیص، درمان‌های مختلفی برای آنها به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: اگر تا چهار سالگی این تشخیص صورت گیرد، به وسیله جراحی مشکل برطرف می‌شود. اما از شش سالگی به بعد، دیگر درمان جراحی هم فایده نخواهد داشت.

این متخصص ارتوپدی در خصوص درمان پاچنبری نوزادان هم گفت: این مشکل در صورت تشخیص زودهنگام با گچ‌گیری‌های دوره‌ای و سریالی درمان‌پذیر است و در موارد دیگر هم می‌توان از جراحی کمک گرفت و تعدادی از نوزادان که با این حالت بزرگ می‌شوند، نتیجه جراحی موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha