شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 194163

محمد سامی متخصص اورولوژی و پیوند کلیه گفت: مثانه یک عضو برای جمع‌آوری ادرار تولید شده در کلیه‌، دفع مواد و ضایعات سمی غیر لازم برای بدن است که اگر میزان ادرار به 100 درصد ظرفیت مثانه برسد، عضله ارادی مثانه حالت غیرارادی پیدا کرده و کنترل ادرار امکان پذیر نخواهد بود.

فرمولی برای پاکسازی مثانه

سلامت نیوز: یک متخصص اورولوژی و پیوند کلیه گفت: مثانه، ارگانی است که به هر عامل میکروبی و ویروسی واکنش نشان می دهد.

محمد سامی متخصص اورولوژی و پیوند کلیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مثانه یک عضو برای جمع‌آوری ادرار تولید شده در کلیه‌، دفع مواد و ضایعات سمی غیر لازم برای بدن است که اگر میزان ادرار به 100 درصد ظرفیت مثانه برسد، عضله ارادی مثانه حالت غیرارادی پیدا کرده و کنترل ادرار امکان پذیر نخواهد بود.

وی بیان کرد: امکان رشد سلول های سرطانی در دیواره مثانه وجود دارد که در صورت عدم درمان به موقع، به تمام لایه های دیواره مثانه، لگن، ریه و استخوان ها گسترش پیدا می کند.

سامی با اشاره به عوامل ایجاد سرطان مثانه اظهار داشت: کشیدن سیگار و تریاک، سن بالای ۶۰ سال، وجود سنگ در کلیه، عفونت ادراری و نیز سایر ناراحتی های مزمن مثانه باعث ایجاد سرطان در این عضو از بدن می شود.

وی با بیان اینکه پاکسازی مثانه از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز داشت: نوشیدن آب زیاد، مصرف هندوانه، آب هویج، شیر و آب زغال اخته به دلیل اینکه حاوی ویتامین ث، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند، برای پاکسازی مثانه و جلوگیری از ایجاد سرطان موثر می باشند.

این متخصص اورولوژی با اشاره به دمنوش گیاه قاصدک تصریح کرد: نوشیدن چای گل قاصدک به دلیل برخورداری از فوایدی مانند بهبود عملکرد سیستم گوارش، کبد و کلیه ها، رفع عفونت های میکروبی بدن، کاهش ابتلا به بیماری آلزایمر، تنظیم قند خون، جلوگیری از آسیب های چشمی و فرسودگی سلول های بدن و پاکسازی مثانه توصیه می شود.

وی افزود: در دوره پاکسازی مثانه از مصرف مواد غذایی مانند نمک، قهوه، قند و شکر، گوشت قرمز، لبنیات و نوشیدنی های افزودنی که باعث کاهش آب در بدن انسان می شود خودداری کنید.

سامی بیان کرد: برای جلوگیری از بروز بیماری ها و ناخوشی های مثانه باید 6 بار در سال پاکسازی و تمیزی مثانه را انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha