شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 194179

در طب سنتی هیچ‌چیز را به همه نباید توصیه کرد, متأسفانه مواردی با نام طب سنتی ایرانی معرفی می‌شوند که طب سنتی حقیقی نیستند، به‌عنوان مثال تبلیغات زیادی درباره نوشیدن چای سبز به همگان می‌شود که مصرف بیش از حد آن موجب بروز خشکی در مزاج می‌شود.

بسیاری از توصیه‌های سلامتی طب سنتی حقیقی نیست

سلامت نیوز:  در طب سنتی هیچ‌چیز را به همه نباید توصیه کرد, متأسفانه مواردی با نام طب سنتی ایرانی معرفی می‌شوند که طب سنتی حقیقی نیستند، به‌عنوان مثال تبلیغات زیادی درباره نوشیدن چای سبز به همگان می‌شود که مصرف بیش از حد آن موجب بروز خشکی در مزاج می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, در طب سنتی باید بر اساس مزاج‌شناسی به بیمار تدبیر داد وگرنه ممکن است مشکل فرد بیشتر شود. در طب سنتی هیچ چیز را به همه نباید توصیه کرد، متأسفانه مواردی با نام طب سنتی ایرانی معرفی می‌شوند که طب سنتی حقیقی نیستند.

مضرات مصرف بیش از حد چای سبز

مثلاً از جمله این توصیه‌ها اینکه "چای سبز دارای آنتی‌اکسیدان فراوان و مواد معدنی مختلف است، پس حتماً روزانه دو بار چای سبز بنوشید"، این در حالی است که از دیدگاه طب سنتی و بسیاری از اطبای طب ایرانی مصرف زیاد چای سبز می‌تواند منجر به بروز خشکی در مزاج شود.

مصرف زیاد ماهی برای همه مزاج‌ها مفید نیست

یا اینکه "ماهی منبع غنی از «امگا3» است پس حتماً هفته‌ای دو بار ماهی بخورید"، در صورتی که از دیدگاه طب سنتی مصرف زیاد ماهی در افراد مستعد باعث بروز رطوبت و سردی در دستگاه گوارش و ایجاد بیماری‌های بلغمی مثل استخوان‌درد, بدن‌درد, دردهای گوارشی و... خواهد شد.

یا اینکه در بسیاری از محافل زنانه یا آرایشگاه‌ها یا در سایت‌های سلامت توصیه می‌شود "مصرف روزانه یک عدد هلو برای داشتن پوست شاداب برای همه مفید است" این درحالی است که مصرف زیاد میوه‌هایی مثل هلو در معده‌های ضعیف باعث تولید مواد هضم‌نشده می‌شود و موجب بی‌حالی و کسلی افراد می‌شود چون هضم آن در معده سخت است و اگر کسی می‌‌خواهد آن را بخورد بهتر است آن را با نبات بپزد تا از سردی آن کاسته شده و مشکلاتش کمتر شود.

شیر را باید گرم خورد

به بسیاری از افراد توصیه می‌شود "شیر بهترین منبع کلسیم است، پس همگان روزی سه لیوان شیر بخورند", این درحالی است که شیر باید گرم نوشیده شود و داخل شیر, عسل یا دارچین اضافه شود، چون از دیدگاه طب سنتی شیر باید با مصلح آن که عسل یا دارچین است خورده شود و اگر شیر سرد خورده شود افراد دچار دل‌پیچه و دردهای گوارشی و یبوست می‌شوند در حالی که مصرف شیر گرم خودش رفع‌کننده یبوست است.

شیر نباید با میوه‌ها مخلوط شود چون بسیار به معده آسیب وارد می‌کند و از نگاه طب سنتی و اطبا مصرف زیاد شیر به‌ویژه در بدن‌های رطوبتی باعث افزایش رطوبت و سستی، بیماری‌های پوستی و اختلالات کلیوی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha