مدیركل داروی وزارت بهداشت با اشاره به كیفیت داروهای تولید داخل در مقایسه با انواع خارجی آنها، گفت: مصرف داروهای ایرانی در كشور بالاتر از انواع خارجی آنهاست.

دكتر شانه ساز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اهمیت تشكیل سازمان غذا و دارو در كشور، بحران كنونی دارو را در بحث كیفیت، تنوع و صادرات عنوان كرد نه كمیت و گفت: یكی از اهداف تشكیل سازمان غذا و دارو رسیدگی بهتر به این امور است.

وی در توضیح كیفیت تولید داروهای داخل در مقایسه با انواع خارجی آنها، گفت: قسمتی از دارو به تبلیغات و بازاریابی مربوط می‌شود. اما در مجموع مصرف داروهای ایرانی در كشور بالاتر از انواع خارجی آنهاست. به عنوان مثال در بحث داروهای ام اس علیرغم وجود انواع خارجی آن در بازار، مصرف داروهای ایرانی بالاتر است. بر این اساس امسال بیشترین یارانه‌ داروهای ام اس نیز به تولید كنندگان داخلی داده شد.

دكتر شانه‌ساز با اشاره به كنترل‌ و نظارت معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت در مواد غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی سطح كشور، افزود: از 300 مورد نمونه داروی جمع‌آوری شده از بازار برای بررسی (PMS)، تنها سه مورد از مشكلات سطحی برخوردار بودند كه به صورت موقتی، خط  تولید آنها متوقف و پس از اصلاح دوباره شروع به كار كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha