شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: 194199

مهران مدیری از پرفسور سمیعی درباره عشق پرسید و این که در قلب آدمی است یا مغز. او گفت :« قلب البته یک ماشین است و مرکز تفکر و احساسات در مغز است» با این حال « عشق، همچنان یک معماست» و هنوز مشخص نیست که عشق از کجا می آید.

معمای عشق از دیدگاه پرفسور سمیعی

سلامت نیوز:حضور پرفسور مجید سمیعی رییس فدراسیون جهانی مغز و اعصاب در برنامه تلویزیونی «‌دورهمی» شب متفاوتی را رقم زد و گفته های جراح شهیر ایرانی بارها مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
 
اوج برنامه اما هنگامی بود که مهران مدیری از پرفسور سمیعی درباره عشق پرسید و این که در قلب آدمی است یا مغز. چرا که اندکی پیش از آن گفته بود « مردم ایران با قلب خود مرا دوست دارند» و بعد توضیح داد:

« قلب البته یک ماشین است و مرکز تفکر و احساسات در مغز است» با این حال « عشق، همچنان یک معماست» و هنوز مشخص نیست که عشق از کجا می آید.

توضیح درباره راه اندازی مرکز مغز و اعصای در ایران هم جالب بود که چرا اول در هانوفر آلمان تأسیس شده وبه زودی در چین افتتاح می شود و در ایران هنوز این اتفاق نیفتاده است.

این که بنیادی با حمایت خیرین و پس از تربیت نیروی انسانی بی هیچ وابستگی به دولت و کاملا مردمی عهده دار این امر خواهد شد.

مشخصه این برنامه اما سخن گفتن از عشق بود. هم عشق به کار - در این مورد خاص جراحی و هم عشق مرد به زن و بر عکس و شاید برای اولین بار بود که به صراحت و روشنی و بدون آرایه ها و پیرایه ها درباره این نوع عشق گفت و گو می شد هر چند که پاسخ این پرسش که عشق از قلب می تراود یا مغز همچنان مکتوم ماند.

منبع :عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha