قضات دادگاه كیفری استان تهران برای گشودن قفل ٧ ساله پرونده تعرض و قتل دختری جوان به دست دو كارگر ساختمانی، از پزشكی قانونی درباره جزییات بیشتری از علت مرگ مقتول، استعلام گرفتند. متهمان پرونده دو مرد جوان هستند كه از زمان وقوع حادثه، تعرض و قتل را گردن یكدیگر انداخته و حاضر به اعتراف نشده‌اند.

گشودن قفل ٧ ساله پرونده قتل دختر جوان با استعلام از پزشكی قانونی

سلامت نیوز: قضات دادگاه كیفری استان تهران برای گشودن قفل ٧ ساله پرونده تعرض و قتل دختری جوان به دست دو كارگر ساختمانی، از پزشكی قانونی درباره جزییات بیشتری از علت مرگ مقتول، استعلام گرفتند. متهمان پرونده دو مرد جوان هستند كه از زمان وقوع حادثه، تعرض و قتل را گردن یكدیگر انداخته و حاضر به اعتراف نشده‌اند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، رسیدگی به این پرونده از ١٠ تیر ۸۸ با شكایت مردی در كلانتری مبنی بر ناپدید شدن ناگهانی دختر ۲۶ ساله‌اش آغاز شد. او به كارآگاهان گفت: «دخترم ناهید، با پسری به نام محسن آشنا شده و قصد ازدواج با او را داشت اما پس از مدتی متوجه شدم كه محسن از ازدواج سر باز می‌زند و دخترم به خاطر این مساله با او دچار مشكل شده. فكر می‌كنم او از ناپدید شدن ناهید خبر داشته باشد.»
با ثبت شكایت مرد میانسال، پرونده‌ای با موضوع «فقدانی» تشكیل و تیمی از كارآگاهان جنایی مسوول رسیدگی به آن شدند. آنها در آغاز تحقیقات به محل كار محسن ۳۰ ساله در یك ساختمان نیمه‌‌كاره مراجعه و او را دستگیر كردند.
متهم در بازجویی‌ها پرده از قتل ناهید برداشت و گفت: «چندی پیش با ناهید آشنا شدم و قصد ازدواج با او را داشتم اما مدتی كه از ارتباط‌مان گذشت از تصمیم خود منصرف شدم با این حال ناهید بر ازدواج اصرار داشت و مدام سراغم می‌آمد. من برای تماس گرفتن با او، از گوشی صاحبكارم به نام مجید استفاده می‌كردم برای همین او هم شماره ناهید را داشت. این شرایط ادامه داشت تا اینكه مجید پیشنهاد داد ناهید را به محلی خلوت بكشانیم و مورد آزار و اذیت قرار دهیم. قبول كردم و با ناهید قرار گذاشتم. روز حادثه او را سوار ماشین كردیم اما در بین راه تغییر مسیر دادیم و به قصد آزار و اذیت به بیابان‌های اطراف پاكدشت كشاندیم. آنجا مجید با ناهید درگیر شد و با ضربه سنگ، او را به قتل رساند. » مجید نیز كه پس از اعتراف محسن، دستگیر شده بود، قتل را انكار كرد و گفت: «وقتی دیدم محسن نمی‌خواهد با ناهید ارتباط داشته باشد، خودم با او تماس گرفتم و گفتم كه مایلم با تو باشم اما او قبول نكرد. پس از چند روز همراه محسن، نقشه ربودن ناهید را كشیدیم و او را به بیابان‌های اطراف پاكدشت كشاندیم. آنجا محسن با روسری ناهید را كشت.»
با وجود انكار هر دو متهم، پرونده برای صدور حكم در اختیار دادگاه كیفری استان تهران قرار گرفت. این در حالی بود كه به دلیل كشف بخشی از جسد مقتوله، امكان تشخیص نحوه دقیق مرگ با سختی روبه‌رو شده بود.
 متهمان نیز در جلسه دادگاه بار دیگر قتل را گردن یكدیگر انداختند تا به این ترتیب، رسیدگی به پرونده ٧ سال به درازا بینجامد و سرانجام برای بررسی نهایی در اختیار شعبه دوم دادگاه كیفری استان تهران قرار گیرد. قضات این شعبه نیز پس از یك جلسه رسیدگی، دستور دادند تا پزشكی قانونی وقوع قتل با ضربه سنگ یا خفگی بر اثر روسری را تعیین كند. انتظار می‌رود نتیجه این بررسی به افشای راز قتل كمك كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha