یک متخصص آلودگی هوا با اشاره به اینکه افزایش تراکم شهری در تهران به آلودگی‌های محیط‌زیستی می‌افزاید، گفت: همین کار کافی است تا همه اقدامات زیست‌محیطی صورت گرفته در تهران خنثی شود.

شهرداری با افزایش تراکم در تهران، همه اقدامات زیست‌محیطی را خنثی می‌کند

سلامت نیوز:یک متخصص آلودگی هوا با اشاره به اینکه افزایش تراکم شهری در تهران به آلودگی‌های محیط‌زیستی می‌افزاید، گفت: همین کار کافی است تا همه اقدامات زیست‌محیطی صورت گرفته در تهران خنثی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،نبی الله منصوری با بیان اینکه شهرداری ارتباط تنگاتنگی با بحث محیط‌زیست شهری دارد و بخش عمده‌ای از مساله محیط زیست تهران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در دست شهرداری است، گفت: در این اینکه دغدغه محیط زیستی در شهرداری و شورای شهر وجود دارد، شکی نیست؛ اما عملکرد فعلی به صورت خواسته یا ناخواسته در برخی جنبه‌ها به سوی افزایش آلودگی‌های زیست محیطی تهران است.

وی ادامه داد: هر چند که مجموعه‌هایی همچون شرکت کنترل کیفی هوا یا معاینه فنی در مجموعه شهرداری در جهت محیط زیست کار می‌کنند، اما تنها یک حرکت در شهرداری که بر اساس مصوبه شورای شهر صورت می‌گیرد، تمامی اقدامات زیست محیطی شهرداری را خنثی می‌کند و آن افزایش تراکم شهری است.

این استاد دانشگاه افزود: شورای شهر تهران با تصویب طرح تفصیلی و دادن مجوز به پلاک‌های 1 ، 2 الی 3 طبقه برای تبدیل شدن به ساختمان‌های 5، 6 یا 7 طبقه یا حتی در مواردی 10 الی 12 طبقه ریشه محیط زیست تهران را نابود کرده و آلودگی را در این شهر نهادینه می‌کند، زیرا هر چه تعداد واحدهای مسکونی بیشتر شود؛ تعداد اتومبیل‌ها نیز بیشتر شده و روز به روز وضعیت محیط زیست بدتر می‌شود به طوری که دیگر هیچ مدیری نخواهد توانست که این مساله را حل کند.

این متخصص آلودگی هوا  با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران باید در مساله افزایش تراکم شهر بازنگری کند، گفت: این ساخت‌وسازها علاوه بر آلودگی هوا سبب ایجاد آلودگی صوتی نیز می‌شود. همچنین زمانی که در یک شهر ساخت‌وساز زیاد است، روزانه تعداد زیادی کامیون برای حمل و نقل مصالح در تهران تردد می‌کنند و کارخانه‌های شن و ماسه که خود منبع آلودگی هوا هستند نیز باید در اطراف تهران حضور داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم تحقیقات توضیح داد: بنابراین همین افزایش تراکم به تنهایی کافی است تا همه اقداماتی که سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری و دیگر نهادها برای بهبود محیط زیست انجام می‌دهند، خنثی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha