قائم مقام وزیر بهداشت گفت: براساس تحقیقاتی در کشورهای اروپایی، ۲۵ تا ۷۵ درصد بیماران مراجعه کننده به مطب، بدون اقدام درمانی و فقط با نوع برخورد معالج احساس بهبود پیدا می‌کنند. همچنین کشور به پرستار نیاز دارد ولی به پرستاران خوب و کاربلد نیاز دارد.

«پرستار» نیازمندیم ولی پرستاران خوب و کاربلد

سلامت نیوز:  قائم مقام وزیر بهداشت گفت: براساس تحقیقاتی در کشورهای اروپایی، ۲۵ تا ۷۵ درصد بیماران مراجعه کننده به مطب، بدون اقدام درمانی و فقط با نوع برخورد معالج احساس بهبود پیدا می‌کنند. همچنین کشور به پرستار نیاز دارد ولی به پرستاران خوب و کاربلد نیاز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، دکتر ایرج حریرچی - قائم مقام وزیر بهداشت در جشن دانشجویان ورودی جدید رشته پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران خطاب به دانشجویان اظهار داشت: نظام‌های سلامت در سراسر دنیا نظام‌های موثر و مهمی هستند و پیش از تولد انسان‌ها و حتی پیش از تشکیل جنین با آنها مواجهه دارند و این اهمیت باعث شده است که 10.5 درصد کل تولید ناخالص ملی در نظام بهداشتی درمانی هزینه می‌شود.

حریرچی گفت: آمارها نشان می‌دهد که به طور متوسط سالانه 10.3 بار به نظام بهداشتی مراجعه می‌کنند و این یعنی بیش از 810 میلیون مراجعه سرپایی در سال؛ همچنین همین آمار نشان می‌دهد که از هر 10 ایرانی یک نفر به خدمات بستری نیاز پیدا می‌کند و بخش مهمی از بار این مراجعات بر دوش جامعه پرستاری است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به سختی‌ها و مشکلات این رشته گفت: علاوه بر تمام سختی‌های موجود مربوط به حجم کار در این رشته، یکی از نکات مهم این است که ما همواره با بیماران و همراهان او در حال مواجهیم و باید تلخی‌های ناشی از رفتارهای آنان را نیز به جان بخریم.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین با ذکر این نکته که میزان داوطلبان در رشته تجربی بسیار بیش از تعداد پذیرفته شدگان بوده در حالیکه در بسیاری گروه‌ها همچنان صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد، خطاب به دانشجویان ورودی جدید عنوان کرد: با توجه به این موضوع امیدوارم شما رشته تحصیلی خود را با آگاهی انتخاب کرده باشید و از تاثیر رشته خود بر جامعه مطلع باشید.

به گزارش وزارت بهداشت - حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر توجه به اخلاق حرفه ای و عمومی و نوع برخورد با بیماران یادآور شد: طبق تحقیقاتی که در کشورهای اروپایی انجام شده است، 25 تا 75 درصد بیماران مراجعه کننده به مطب، بدون اقدام درمانی و فقط با نوع برخورد معالج احساس بهبود پیدا می‌کنند.

حریرچی در پایان خاطرنشان کرد: کشور ما به پرستاران نیاز دارد ولی بیش از آن به پرستاران خوب و کاربلد نیاز دارد؛ پس ارزش وجودی خود را بدانید، خوب درس بخوانید و فکر کنید که این اطلاعات و معلومات را برای درمان نزدیکان خود به کار خواهید بست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha