یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 194285

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه زخم مزمن حوزه پردردسر،زمانبر،کم جاذبه و نیاز به حوصله فراوان دارد، گفت:زخم مزمن موضوع مهجور و مغفول مانده درحوزه سلامت کشور است و درتلاش هستیم تا در مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی پاسخی مناسب به این نیاز مهم جامعه داده شود.

زخم مزمن موضوع مغفول درحوزه سلامت کشور

سلامت نیوز: معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه زخم مزمن حوزه پردردسر،زمانبر،کم جاذبه و نیاز به حوصله فراوان دارد، گفت:زخم مزمن موضوع مهجور و مغفول مانده درحوزه سلامت کشور است و درتلاش هستیم تا در مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی پاسخی مناسب به این نیاز مهم جامعه داده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر حمید امین اسماعیلی روز یکشنبه در مراسم بهبود یافتگان مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، راه اندازی مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی را کاری مهم و ارزشمند دانست و افزود: محققان و پزشکان این مرکز با تمام توان و ظرفیت در تلاش هستند تا کار مورد غفلت قرار گرفته در کشور را انجام دهند.
وی به مشکلات، تنگناها و کمبودهای مرکز ترمیم زخم اشاره و اظهار امیدواری کرد که با مساعدت و تلاش مسئولان، دانشگاه ها و خیرین بتوان این موارد را برطرف تا این مرکز بتواند خدمات خود را توسعه و گسترش دهد.
امین اسماعیلی، ترمیم زخم را موضوعی مهم و حساس دانست و گفت: کار تخصصی و متمرکز در این زمینه در دو دهه گذشته وجود نداشته است و متولیان حوزه سلامت باید به دنبال توسعه و گسترش مراکز ترمیم زخم در کشور باشند.
وی حوزه زخم را حوزه پردردسر،زمان بر،کم جاذبه،دقیق و باحوصله اعلام کرد و گفت: بسیاری از مراکز دولتی و حضوصی ما کمتر علاقمند ورود به این حوزه هستند.
وی اظهار کرد که در حوزه سلامت حوزه های بسیار جذاب وجود دارد که متخصصان و پزشکان وارد آن حوزه ها می شوند.

** جهاد دانشگاهی به تولید علم در حوزه سلامت اهتمام ویژه دارد
وی حوزه سلامت را یکی از حوزه های کارکردی اصلی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: این مجموعه در تولید علم، تدوین فناوری و کاربرد علم در جهت رفع مسائل و مشکلات جامعه اهتمام ویژه دارد.
معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی ادامه داد که جهاد دانشگاهی در بخش سلامت، تجارب خوب و دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است.
وی اظهار کرد: 2 پژوهشگاه، 27 پژوهشکده ، 28 گروه پژوهشی و 64 مرکز خدمات تخصصی این مجموعه در حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند.
امین اسماعیلی ادامه داد که 140 عضو هیات علمی از 408 عضو هیات علمی در بخش پژوهش و فناوری این مجموعه نیز در حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند.

** حدود 700 هزار ایرانی به زخم مزمن مبتلا هستند
رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران زخم مزمن را یکی از معضلات حوزه سلامت اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود حدود 600 تا 700 هزار نفر مبتلا به این بیماری در کشور وجود داشته باشد.
دکتر سید مهدی طبایی اظهار کرد که جهاد دانشگاهی با راه اندازی مرکز ترمیم زخم توجه ویژه ای به این معضل داشته و در صدد است تا خدمات مطلوب به این دسته از بیماران ارائه دهد.
وی اظهار کرد که با ایجاد این مرکز، علاوه بر ارائه خدمات درمانی به دنبال ایجاد الگویی مناسب در این زمینه راه اندازی مراکز ترمیم زخم هستیم تا از دردها و الام بیماران زخم به خصوص دیابتی و مزمن کاسته شود.
طبایی ادامه داد که همکاران ما در مرکز ترمیم زخم با امکانات و تجهیزات محدود کار خود را آغاز کردند و توانستند خدمات خوبی را به بیماران زخم مزمن ارائه کنند.
مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران از سال گذشته راه اندازی شده و تاکنون توانست بیش از هزار بیمار زخم پای دیابتی را درمان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha