یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

آمارهای ثبتی و سرشماری‌ای که تا پایان سال 93 در کشورهای اروپایی انجام شده، نشان می‌دهد بیش از یک میلیون و 300 هزار ایرانی به اروپا مهاجرت کرده‌اند.

خروج 2 میلیون ایرانی از کشور

سلامت نیوز:آمارهای ثبتی و سرشماری‌ای که تا پایان سال 93 در کشورهای اروپایی انجام شده، نشان می‌دهد بیش از یک میلیون و 300 هزار ایرانی به اروپا مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز، محمود مشفق، جمعیت‌شناس به روزنامه فرهیختگان، در مورد میزان مهاجرت می‌گوید: «آمارهای ثبتی و سرشماری‌ای که تا پایان سال 93 در کشورهای اروپایی انجام شده، نشان می‌دهد بیش از یک میلیون و 300 هزار ایرانی به اروپا مهاجرت کرده‌اند. همچنین بیش از 700هزار نفر به کشورهای عربی مهاجرت کرده‌اند، البته اینها افرادی هستند که به صورت رسمی و طی سال‌های اخیر از کشور خارج شده‌اند و هدف‌شان فقط تغییر محل زندگی است و در طول سال برای چند وقتی به کشور برمی‌گردند.»

او می‌افزاید: «آخرین سرشماری‌ها در مورد مهاجران ورودی نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون و 500هزار نفر از مرزها به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند. اما آمار غیررسمی در مورد مهاجران ورودی بیشتر از آمار رسمی است.»

مشفق در مورد تبعات مهاجرت می‌گوید: «قطعا مهاجرت؛ چه خروجی باشد، چه ورودی ضررهایی غیرقابل جبرانی دارد. اول اینکه اقتصاد کشور دچار مشکل می‌شود، زیرا زمانی که نیروهای افغان و... وارد بازار کار ما می‌شوند و با هر دستمزدی کار می‌کنند همین امر باعث می‌شود وضعیت اقتصادی کشور نابسامان شود.»به گفته او امنیت اجتماعی- فرهنگی از دیگر پیامدهای مهاجرت است. البته درمورد اتباع خارجی که در کشور ما زندگی می‌کنند وضعیت کمی سخت‌تر است؛ زیرا زمانی که هرکدام از این افراد با زن ایرانی ازدواج می‌کنند سبب پیدایش یک دنیا مشکل برای جامعه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha