یکشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 19431

همه ساله در 7 آوریل، مصادف با 18 فروردین ماه ، به مناسبت گرامیداشت تاسیس سازمان جهانی بهداشت، مراسم روز جهانی بهداشت، با تمركز روی یك موضوع مهم بهداشتی توسط سازمان جهانی بهداشت و كشورهای عضو برگزار می‌شود. سازمان جهانی بهداشت شعار سال (2010) میلادی را URBANIZATION AND HEALTH "شهرنشینی و سلامت"نامگذاری كرده است كه در آن موضوعاتی مانند عوامل اجتماعی مرتبط با سلامت، سلامت محیط، سلامت جاده‌ای، شیوه‌های زندگی سالم، امنیت و سلامت غذا مورد تاكید قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز ، هفته سلامت در کشورمان نیز همراه با تمامی کشور ها از تاریخ 18 لغایت 24 فروردین ماه برگزار گردیده و امسال نیز با همکاری نهاد ها و سازمانهای مختلف و روز شمار مشخص برگزار می شود .
سازمان های همكار با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در اجرای این برنامه شامل وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران،  وزارت رفاه و تامین اجتماعی،  وزارت كشور، وزارت مسكن و شهرسازی،  سازمان حفاظت محیط زیست،  سازمان تربیت بدنی،  سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی،  جمعیت هلال احمر،  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفان و  ستاد مبارزه با مواد مخدر می باشند كه با شعار شهرنشینی و سلامت مطابق با عناوین زیر برنامه های خود را اجرا خواهند كرد.
روز شمار این هفته نیز به شرح زیر می باشد :
چهارشنبه 18 فروردین 89: «جامعۀ سالم؛ مدارس مروج سلامت»
پنج شـنبه 19 فروردین 89: «جامعۀ ایمن - رانندگی ایمن»
جمــــعه 20 فروردین 89: «شهر سالم؛ ورزش، نشاط و رفتارهای سالم»
شــــنبه 21 فروردین 89: «جامعۀ سالم؛ تغذیۀ سالم و امنیت غذایی»
یك شـنبه 22 فروردین 89: «شهر سالم؛ هم كاری  بین­بخشی و همبستگی اجتماعی»
دوشـنـبه 23 فروردین 89: «شهر سالم؛ هوای سالم و عاری از دخانیات»
سه شنـبه 24 فروردین 89: «جامعۀ سالم؛  بسیج پیشگیری از اعتیاد»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha