رئیس اداره ایدز سازمان ملل متحد گفت : عفونت های جدید "اچ آی وی" در میان همجنسگرایان ، معتادان و تن فروشان در حال افزایش است چرا که این افراد به دنبال کمک برای درمان خود نیستند .

افزایش عفونت های جدید اچ آی وی در میان همجنس گرایان و معتادن
رئیس UNAIDS ، گفت : این غیر قابل قبول است که هنوز در 85 کشور جهان قوانین سرکوبگرانه در میان افراد بزرگسال همانند اعمال مجازات مرگ برای اعمال همجنسگرایانه و مجازات های متعدد دیگر برای معتادان وجود دارد .
او همچنین افزود زمانیکه این سازمان برنامه های خود را بر این اساس قرار داده که درمان اچ آی وی در دسترس همگان باشد ، به خاطر قوانین بعضی از کشورها گروههای در معرض خطر احساس ترس کرده و از دسترسی به این نوع خدمات محروم میشوند.
وی گفت : اگر حقوق این اقلیت برقرار نشود ، اپیدمی دوباره رشد خواهد کرد.
ایشان که در میان جمعی از روزنامه نگاران که به دعوت این سازمان گرد هم آمده بودند صحبت میکرد اضافه کرد که درکشورهایی همانند چین ،کنیا و مالاوی حدود 33 درصد از عفونتهای جدید اچ آی وی در مردان همجنسباز به طور قابل توجهی در حال افزایش است و حتی در ایالات متحده بیش از 50 درصد از عفونت های اچ ای وی در سال گذشته در میان همجنس بازان مرد رخ داده است.
در مقابل در کشوری همانند کارائیب که قوانین سرکوبگرانه ای ندارند ما فقط شاهد بین 3تا 6 درصد از عفونت اچ آی وی در مردان همجنس باز هستیم   .
او همچنین افزود که این مشکل مختص ایالات متحده نیست بلکه در  اروپا و آفریقا هم با چنین مشکلی روبرو هستیم.
وی همچنین ابراز خشنودی کرد که نسل جدید دسترسی مناسبی به درمان دارند.   
ایشان با بیان اینکه 70 درصد از عفونت جدید رخ داده در شرق اروپا و آسیای مرکزی در میان معتادان است ،افزود : "به دلیل اینکه در کشور انها این کار جرم محسوب میشود آنها مجبورند خود را پنهان کنند و دسترسی به خدمات درمانی برایشان غیر ممکن خواهد بود.
او افزود : از 16 میلیون نفر در جهان که به تزریق مواد مخدر معتادند ، حدود 3 میلیون نفر ، اچ آی وی مثبت ، و در میان آنها کمتر از 4 درصد به دسترسی به درمان و کمتر از 8 درصد به دسترسی به خدمات دارند.
در نیجریه در هر روز 1000 مورد عفونت جدید اچ ای وی وجود دارد که بیش از 30 درصد آنها در گروههای آسیب پذیر معتادان و همجنسبازان قرار میگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha