دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 194387

کارکرد قلب چیزی فراتر از پمپاژ خون است. قلب نقش مهمی در یادگیری، تفکر و ادراک دارد و به عبارتی دیگر شبیه مغز کار می کند.

کشف جدید: قلب هم فکر می کند

سلامت نیوز: کارکرد قلب چیزی فراتر از پمپاژ خون است. قلب نقش مهمی در یادگیری، تفکر و ادراک دارد و به عبارتی دیگر شبیه مغز کار می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس یافته های علمی تازه قلب دیگر فقط یک پمپ عضلانی توخالی نیست که بدون توقف خون را به سراسر بدن پمپ می کند.

دانشمندان دریافته اند که قلب انسان حاوی دستگاه عصبی مستقل و پیشرفته ای متشکل از ۴۰۰۰۰ سلول عصبی و شبکه پیچیده از انتقال دهنده های عصبی و پروتئین هاست که اطلاعات بسیاری از شخصیت، تاریخ و حافظه را در برمی گیرند.

البته شگفت انگیز است اگر بدانید، قلب یک فضای الکترومغناطیسی دارد که قوی تر از مغز عمل می کند؛ این به آن معناست که اطرافیان می توانند انرژی های قلب ما را دریافت کنند؛ بنابراین، عشق و نفرت، عواطفی غیرمنطقی و یا انفعالات لحظه ای نیستند، بلکه زبان مخصوصی هستند که به شکل نیرویی در قلب ایجاد می شوند و به نوعی آگاهی های هوشمندانه به شمار می روند.

دکتر «پل پرسال» خلاصه ای از تجارب و پژوهش های خود را درباره  قلب و پیوند آن در کتابی به نام «راز و رمزهای قلب» گردآوردی کرده است. بنا بر ادعای دکتر پرسال، افراد دریافت کننده قلب در برخی از توانمندی ها به افراد اهدا کننده شباهت می یابند؛ از جمله داستان های شگفت انگیز او درباره یک پسر هجده ساله و نوازنده موسیقی بود که بر اثر تصادف از دنیا رفت و قلب او را به دختری همسال خودش پیوند زدند. نکته جالب این بود که دختر مورد نظر توانست در مقابل پدر و مادر پسر متوفی موسیقی زیبایی را همچون پسرشان بنوازد، به گونه ای که تعجب همگان را برانگیخت.

قلب پیش از مغز در جنین انسان شکل می گیرد و تا روز مرگ و آخرین روز حیات ضربان دارد. با وجود اینکه دانشمندان بر این باورند که مغز انسان ضربان قلب او را تنظیم می کند، در یک مورد عجیب و در یک فرآیند پیوند قلب، زمانی که قلب جدید را در سینه بیمار گذاشتند، به سرعت شروع به زدن می کند، بدون آنکه فرصت گرفتن فرمان از مغز را داشته باشد.

در حالی که علم پزشکی، پیشرفت های چشمگیری را در عصر جدید به خود دیده است، هنوز اسرار بسیاری از بدن و طبیعت انسان ناشناخته مانده است.

منبع تابناک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha