چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 19439

بسیاری از مردم امیدوارند که با کمک مولتی ویتامینها بسیاری از بیماریها را خنثی کنند اما طی مطالعات جدید دانشمندان دریافته اند زنان مسن با مصرف مولتی ویتامین احتمال ابتلای بیشتری به سرطان پستان پیدا خواهند کرد.

نقش موثر مولتی ویتامین در ابتلا به سرطان پستان
به گزارش سلامت نیوز این مطالعات که در یک مجله تغذیه امریکایی منتشر شده است به ارتباط بین استفاده از مولتی ویتامینها و سرطان پستان میپردازد و به اثبات میرساند که این مکمل به طور مستقیم به این بیماری کمک میکند.
یافته های یک دهه مطالعه طولانی بر روی بیش از 35،000 زن سوئدی که بین سنین 49 و 83 قرار دارند , به طور متوسط بیش از 10 سال انجام شد که در این میان  ، 974 زن مبتلا به سرطان پستان تشخیص داده شدند.
محققان دریافته اند که زنانی که گزارش استفاده از مولتی ویتامین در شروع مطالعه را داده اند 19 درصد احتمال بیشتری نسبت به کاربران دیگر ابتلا به سرطان پستان دارندالبته عواملی دیگر نظیر سن ، سابقه خانوادگی سرطان پستان ، وزن ، مصرف میوه و سبزیجات ، و ورزش ، مصرف سیگار و عادات نوشیدن مشروبات الکلی هم در این میان کم اثر نبوده است.
در ایالات متحده ، به عنوان مثال ، تخمین زده شده است که نیمی از بزرگسالان به طور مداوم از یک مکمل غذایی واغلب ازمولتی ویتامین استفاده میکنند. و مطالعات نشان می دهد که یکی از انگیزه های اولیه استفاده از مکملها اعتقاد به این است که مکمل های آنها را از بیماری های مزمن محافظت می کند.
اما مطالعه اخیربر روی بیش از 160،000 زنان مسن درایالات متحده در بیش از هشت سال نشان داده است که ، کسانی که مصرف مولتی ویتامین نداشته اند احتمال کمتری نسبت به افراد دیگر به بیماری قلبی یا انواع سرطان دارند.
بنابر این بهترین روش برای دربافت ویتامین ها و مواد معدنی این است که از طریق یک رژیم غذایی مناسب و متعادل مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha