بر اساس مطالعه منتشر شده غذاهای پر کالری میتوانند به همان اندازه کوکائین و یا نیکوتین وسواس و چاقی را به صورت اعتیاد آوری ایجاد کنند.

غذاهای پر کالری به همان اندازه کوکائین و یا نیکوتین اعتیاد آور هستند

به گزارش سلامت نیوز محققان دریافتند که یافته های مطالعات حیوانات را نمی توان مستقیما به پیشگیری و درمان چاقی بشر به کار برد ، اما ممکن است در کمک به درک وضعیت و توسعه روش های درمانی مارا یاری دهند.

طی این مطالعات که بر روی  موش انجام شده است، دانشمندان متوجه شدند که مصرف بیش از حد مواد غذایی پر کالری می تواند اعتیادآورباشد به طوریکه فرد عاجز از کنترل خود میشود.
این دانشمندان برای سه گروه از موشهای آزمایشگاهی سه مدل برنامه ابداع کردند
یک گروه رژیم غذایی متعادل و سالم
گروه دیگر مواد غذایی سالم اما دسترسی به مواد غذایی پر کالری برای یک ساعت در روز داشته اند.
گروه سوم ، وعده های غذایی سالم و تغذیه نامحدود , امکان دسترسی به غذاهای پر کالری در تمام طول روز
دانشمندان گفته اند : آنچه ما در حیوانات شاهد هستیم این است که آنها هم مشابه انسان افراط به خوردن را در صورت دسترسی به مواد پرکالری دارند .
دانشمندان همچنین دریافته کاهش سطح دوپامین که به عنوان یک گیرنده خاص -- ماده شیمیایی در مغز که اجازه می دهد تا احساس پاداش داشته باشیم --منجربه اضافه وزن در موشهای صحرایی شده است همان است  که در انسان معتاد به مواد مخدر گزارش شده است .
پیشگیری و درمان بیماری های مربوط به چاقی در ایالات متحده هزینه ای معادل 150 میلیارد دلار در هر سال ، تخمین زده شده است. برآورد شده که دو سوم بزرگسالان آمریکایی و یک سوم کودکان اضافه وزن دارند و یا چاق هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha